Blog

Trendy w stronach internetowych na 2020 rok

Nie tak dawno pożegnaliśmy stary 2019 rok a weszliśmy w nowy – 2020 pełen możliwości, nowych trendów i wyzwań. Dotyczą one różnych sfer życia, w tym także tych dotyczących technologii, a co za tym idzie i tworzenia stron internetowych. Chcąc się wyróżnić , trzeba być na bieżąco z tendencjami pojawiającymi się na webowym rynku.  Jak wiadomo nie od dziś, to użytkownicy Internetu dyktują warunki i rozwiązania, z których korzystają. Należy mieć zatem na względzie fakt, że strony internetowe to nie tylko wygląd, ale przede wszystkim funkcjonalność. Żadne modne  i designerskie rozwiązania graficzne nie zdadzą egzaminu, gdy nie będą jednoczesne szły w parze z UX-owym uzasadnieniem. A więc co nas czeka w 2020 roku?

Spojrzenie w przeszłość

Mówiąc o trendach na 2020 rok, nie możemy całkowicie zamknąć się na poprzednie dwa lata. To one były pionierami rozwiązań, które będą wykorzystywane w najbliższym roku przy tworzeniu funkcjonalnych stron internetowych. A więc na pewno pozostaje z nami:

  • mobilność – z każdym miesiącem użytkowników korzystających z Internetu na smartfonach i tabletach wciąż przybywa, już teraz ruch na mobilach przewyższa ten pochodzący z komputerów PC. W związku z tym tworzenie stron internetowych dopasowanych do każdego urządzenia to obowiązek.
  • brak paginacji – nadal będzie królować scrollowanie, czyli nieograniczone przewijanie informacji w dół, pozwalające na szybkie i wygodne przeglądanie zawartości witryny
  • wydajność i szybkość działania – w dobie przeglądania stron na urządzeniach mobilnych, szybkie i zoptymalizowane strony, sklepy, czy aplikacje to przysłowiowe już „must be” i ukłon w stronę użytkowników
  • zawsze chętny do odpowiedzi bot – pogłębiający się problem z brakiem czasu i potrzebą natychmiastowej odpowiedzi nie zniknie, dlatego nadal pomocne będą chatboty, które nie pozwolą użytkownikowi na marnowanie jego cennego czasu. Odpowiedź internauta uzyska od ręki.

Single Page Application

Technologia, która przyspiesza działanie stron za pomocą płynnych przejść pomiędzy podstronami dodatkowo oszczędza transfer użytkownika, a także jest przyjaźniejsza dla urządzeń mobilnych. W praktyce oznacza to, że poszczególne strony nie są ładowane od nowa, ale treści na danej stronie zastępowane są nowymi, dzięki temu wszystko dzieje się na jednej podstronie.

Video content

Nie bez powodu YouTube znajduje się w czołówce najczęściej używanych przez internautów platform. Treści publikowane jako filmy mają coraz to szersze grono zwolenników. Trend ten zaczyna również zahaczać i o inne obszary, w tym tworzenie stron internetowych. Zamiast wczytywać się w długie teksty, łatwiej i wygodniej jest po prostu obejrzeć film. Nie oznacza to całkowitej rezygnacji z treści pisanych – wystarczy, by content na stronie był zróżnicowany i angażujący.

Typografia

Typografia w layoucie strony internetowej zawsze była istotna, jednak najbliższe miesiące będą dla niej jeszcze bardziej znaczące. Stanie się on istotą estetyki. Nadchodzi bowiem wolność w stosowaniu niestandardowych krojów liter, ich stylowania i animowania.  Odpowiednio dobrane słowa staną się elementem kompozycji, wokół której organizowana będzie reszta projektu.

Minimalizm

Ten trend mocno zaznaczył się już w 2019 roku w layoutach stron i nadal będzie stosowany. Minimalistyczna kreacja pozwala na wyeksponowanie najważniejszych informacji i klarowną komunikację z użytkownikiem. To także wyznacznik jakości elegancji.

Flat design

Eliminacja gradientów czy cieni to kolejny sposób na zachowani prostoty na stronie, skupienie uwagi czytelnika i wyeksponowanie istotnych dla nas treści. W takim projektowaniu stron ważna jest dobra kompozycja ikon, kolorów i typografii, a także proste kształty.

Animowane logo

Ponieważ odchodzi się od dużej ilości drukowanych materiałów, w projektowaniu webowym można pozwolić sobie na odrobinę więcej.  Animowane logo pozwala wyróżnić daną firmę wśród innych o podobnym logotypie. Jest to działanie oryginalne, a zarazem charakterystyczne dla nadchodzącego triumfu świata cyfrowego i mediów nowej generacji.

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Dołącz do naszej społeczności i zostaw nam swojego maila. Co jakiś czas otrzymasz od nas wskazówki, ciekawostki i newsy ze świata www oraz marketingu!

Zostaw swój telefon, oddzwonimy wkrótceNiedostępni

Potrzebujesz więcej informacji?

Zostaw numer, oddzwonimy
do Ciebie.

    OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

    1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest (Proadax sp. z o.o., ul. Grunwaldzka 5 32-640 Zator, NIP: 677 24 51 183)

    2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.

    3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.

    4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.

    5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

    6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.

    7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

    *Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).