Blog

Jak szybkość strony wpłynie na jej pozycję w wyszukiwarce mobilnej? Google już to ustalił.

Coraz wyższe oczekiwania wobec stron mobilnych pokazują, że ich dotychczasowa prędkość nie jest już wystarczająca i, aby utrzymać użytkowników, serwisy odwiedzane na urządzeniach mobilnych muszą być szybsze. Oznacza to, że zmianie będzie musiała ulec świadomość większości właścicieli stron nt. tego, jak duży wpływ na działania internautów ma prędkość ich witryny oraz jak to przekłada się na jej pozycję w wynikach Google, a tym samym na zysk firmy. Okazuje się bowiem, że niestety większość z nich w dalszym ciągu nie zdaje sobie z tego sprawy. To się jednak zmieni, ponieważ od lipca 2018 r. szybkość ładowania się stron będzie decydować o jej pozycji w wyszukiwaniu mobilnym.

Speed Update – zmiany w pozycjonowaniu i nowa jakość stron mobilnych

Zapowiadane zmiany i aktualizacje (Speed Update) odczują właściciele stron najwolniejszych i oznaczają ich spadek na urządzeniach mobilnych. Chęć poprawy jakości wyszukiwania, zwiększenia wydajności stron, a przede wszystkim wygody z ich korzystania dla użytkowników urządzeń przenośnych stało się dla Google kluczowe, dlatego szybkość będzie teraz ważnym czynnikiem rankingowym. Nie oznacza to jednak rewolucji – zmiany algorytmu nie obejmą wszystkich haseł, lecz strony najwolniejsze, w dużej mierze wymuszając niejako optymalizację pozostałych, zwłaszcza tych, które są prezentowane w wynikach płatnych oraz na pierwszej stronie wyników organicznych.

Szybkość ładowania strony a przychód firmy – dlaczego lepiej tego nie ignorować?

Jeśli zależy nam na stronie, zwłaszcza, kiedy ją znamy, zaczekamy. Kiedy jednak jest to witryna przypadkowa – przechodzimy do następnej. Zaprezentowany w 2016 r. Raport Google pokazuje, że ponad 53% odwiedzin jest porzucanych z uwagi na zbyt długi czas ładowania strony, który wynosi ponad 3 sekundy. Z danych Google dowiadujemy się, że ponad 10 tys. mobilnych domen ładuje się nawet 19 sekund! Tymczasem, jak przetoczono w raporcie za przykładami Google Analytics, szybszy czas ładowania witryny to niższy współczynniki odrzuceń nawet o 35% i wyższa widoczność reklam, co rzecz jasna zwiększa przychody wydawców. Niższy współczynnik odrzuceń oznacza również wzrost konwersji, czyli w przypadku sklepów internetowych może nią być np. finalizacja zakupów, w przypadku np. placówek medycznych lub szkoleniowych – potencjalny lead i zostawienie danych do oddzwonienia lub potwierdzających wizytę/udział w szkoleniu. Zastanawiając się więc nad kwotą, którą wydajemy na reklamę, a jaką pomnożymy przez procentową ilość utraconej konwersji, szybko sobie uświadomimy jak wysokie mogą to być straty.

Sprawdź, czy jesteś gotowy na zmiany

  • Otwierając się na nowe aktualizacje, warto przetestować czas ładowania i wydajność swojej witryny tym bardziej, że Google oferuje bardzo pomocne narzędzia, jak np. PageSpeed ​​Insights, które wyświetla pomiary szybkości i wydajności w czasie rzeczywistym, a następnie sugeruje możliwości optymalizacji danej witryny pod kątem zarówno treści, jak i zdjęć.
  • Dobrze zbadać ją także pod względem responsywności, co oznacza, że taka strona musi odpowiednio się wyświetlać na każdym urządzeniu – od komputera po smartfona i w każdym widoku być funkcjonalna – możesz to sprawdzić z testem optymalizacji mobilnej.
  • Na koniec zweryfikuj, czy wszystkie elementy strony odpowiednio się skalują, czy linki są aktywne i kierują do wskazanych podstron lub przekierowują na właściwy numer telefonu.

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej, potrzebujecie analizy bądź doradztwa w zakresie nowoczesnych rozwiązań, stron mobilnych oraz RWD, możecie się z nami skontaktować.

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Dołącz do naszej społeczności i zostaw nam swojego maila. Co jakiś czas otrzymasz od nas wskazówki, ciekawostki i newsy ze świata www oraz marketingu!

Zostaw swój telefon, oddzwonimy wkrótce Niedostępni

Potrzebujesz więcej informacji?

Zostaw numer, oddzwonimy
do Ciebie.