Blog

Twoja firma w Google News? To możliwe!

Widoczność w Sieci jest bardzo ważna dla generowania ruchu, dzięki któremu można zwiększyć sprzedaż produktów i usług. Równie istotny jest wizerunek marki polegający na wiarygodności i zaufaniu klientów. Jedną z ciekawszych możliwość na lepszą widoczność w Sieci jest obecność Twojej firmy na platformie Google News. To olbrzymi agregator treści dostępny w ponad 120 krajach świata i publikowany w 60 językach, którego zasoby wyświetlane są również w tradycyjnej wyszukiwarce Google. W jaki sposób umieścić swoją firmę w Google News?

Content nadal rządzi – publikuj treści

Już na wstępie należy podkreślić, że obecność marki w internecie oraz pisanie bloga i prowadzenie social media to cyfrowe fundamenty, które mogą przełożyć się na realny sukces. Oczywiście nie sposób zapomnieć o profesjonalnym pozycjonowaniu witryny www, ponieważ SEO nadal jest niezbędnym elementem w walce o klientów. Jednak nie zapominaj, że słowa mistrza od okienek są aktualne, czyli „content is king”. Przynajmniej na razie.

Ludzie szukają wartościowych treści, a co więcej, chcą je mieć szybko, na już i w jak najbardziej skondensowanej i przystępnej formie, aby od razu je skonsumować. Dlatego idea Google News wydaje się być tutaj dobrym rozwiązaniem, ponieważ oferuje najaktualniejsze i najbardziej wartościowe treści, nie tylko newsowe, ale i branżowe, o czym za chwilę. Natomiast dla firmy, zwłaszcza działającej w niszowej branży, może to być idealna możliwość do zwiększenia ruchu oraz budowania pozycji eksperta.

Jak Twoje treści mogą trafić do Google News?

Zacznijmy od tego, że platforma jest dostępna zarówno z poziomu przeglądarki, jak i aplikacji mobilnej. Ukazują się tu głównie aktualne wiadomości – zakładki „Polska”, „Świat”, „Informacje lokalne” – jak również newsy branżowe, odnajdziesz je w zakładkach: „Biznes”, „Nauka i technika”, „Rozrywka” i „Sport”. Kanały informacyjne możesz spersonalizować pod kątem zainteresowań i być na bieżąco. Usługa jest dostępna w 60 językach w 120 krajach świata, dlatego oferuje ogromny potencjał zasięgowy, szczególnie kiedy działasz globalnie.Agencja Interaktywna Proadax - Tworzenie stron www i sklepów www

Twoje „Key Words” – jakość, aktualność i unikalność

W dobie fake newsów wszystko, co daje użytkownikowi wartość, jest cenne. Nie inaczej jest w przypadku Google News. Kluczową rolę odgrywa zasada E-E-A-T (ang. Experience-Expertise-Authoritativeness-Trustworthiness/Trust) stanowiąca swoisty algorytm atrakcyjności dla publikowanych treści.

Chodzi o to, że jeśli tworzysz firmowego bloga, to wpisy powinny być pisane przez doświadczonych ekspertów z danej dziedziny oraz publikowane na portalach o dobrej reputacji. Przekłada się to bezpośrednio na indeksację w Google News. Do tego dochodzi wymóg pisania przystępnym i jasnym językiem, bez popełniania błędów merytorycznych czy manipulacji.

Ponadto publikowane treści muszą spełniać zasadę aktualności, aby dotyczyły rzeczy dziejących się tu i teraz. To istotna kwestia, ponieważ serwis integruje wiadomości z ostatnich 30 dni – w końcu jak sama nazwa mówi jest to Google News. Jeżeli chcesz zwiększyć szansę na obecność na platformie, działaj szybko – im wcześniej opublikujesz wartościowy materiał, tym szybciej zostanie on zaindeksowany przez algorytmy serwisu.

Pamiętaj, że regularność publikacji także jest ważna. Systematyczne dodawanie kolejnych wpisów, np. raz w tygodniu, będzie punktowane. Zalecana jest też względnie wysoka częstotliwość, dlatego możesz wypuszczać informacje o nowinkach w branży, które korzystnie wpłyną na indeksację. Ważne, aby nie robić tego za wszelką cenę. Dlaczego? Jeśli robisz dużo i szybko, to najczęściej cierpi na tym jakość.

Mówiąc o jakości, nie zapomnij o unikalnej treści. Znacznie lepiej opublikować mniej treści, ale wyczerpujących dane zagadnienie niż dziesięć krótkich, mniej wartościowych notek. Staraj się tworzyć specjalistyczne treści, które dowiodą Twojej wiarygodności. Byłoby idealnie, gdyby każdy wpis był opatrzony imieniem i nazwiskiem autora (wraz z odnośnikiem do stopki z prezentacją biografii/portfolio) oraz datą i godziną publikacji. Dobrze jest też podawać źródła czy linki do sprawdzonych i wiarygodnych zasobów.

Jak dodać firmowe treści do Google News?

Zanim to zrobisz, zadbaj o to, aby Twoja witryna posiadała profesjonalną obsługę SEO i kod napisany w HTML. Do tego pamiętaj o certyfikacie SSL oraz protokole HTTPS – to absolutne podstawy bezpieczeństwa.  Ponadto, pod względem technicznym mile widziany będzie szybki i wydajny hosting obsługujący wersję strony na PC i urządzenia mobilne.

Jeżeli prowadzisz firmowy blog od dłuższego czasu i uważasz, że jest ekspercki, możesz samodzielnie sprawdzić, czy Twoje publikacje są już indeksowane przez Google News. Wystarczy, że otworzysz wyszukiwarkę Google i w polu wyszukiwania wpiszesz: „site:adresTwojejstrony” i klikniesz przycisk „Wiadomości” (czasem trzeba najpierw kliknąć „Więcej”, aby otworzyć zakładkę „Wiadomości”). google news google news

Wówczas powinny pojawić się treści związane z Twoją witryną. Jeżeli ich nie będzie, to znaczy, że strona nie została dodana do Google News. Jak to zmienić? Aktualnie nie możesz samodzielnie dodać swoich publikacji do platformy, ale masz opcję skorzystania z dodania materiału w Centrum Wydawców Google lub skorzystania z działu Pomoc. Proces przebiegnie szybciej, jeśli posiadasz konto w Google Search Console.

Podsumowanie

Jak widzisz, usługa Google News pozwala nie tylko być na bieżąco z aktualnymi wydarzeniami na świecie, ale również w poszczególnych branżach. Dzięki niej setki milionów ludzi na całym świecie mogą mieć dostęp do najświeższych, rzetelnych i sprawdzonych informacji z różnych dziedzin. To potężne narzędzie marketingowe, które przy odrobinie wysiłku pozwoli znaleźć się w zasobach Google News, a tym samym ulepszyć pozycję Twojej firmy w wyszukiwarce. W efekcie ruch i konwersja zaczną systematycznie rosnąć.

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Dołącz do naszej społeczności i zostaw nam swojego maila. Co jakiś czas otrzymasz od nas wskazówki, ciekawostki i newsy ze świata www oraz marketingu!

Zostaw swój telefon, oddzwonimy wkrótce Niedostępni

Potrzebujesz więcej informacji?

Zostaw numer, oddzwonimy
do Ciebie.