Jak pewnie wiesz, sklep na WooCommerce stanowi uniwersalne rozwiązanie nie tylko dla początkujących sprzedawców internetowych, ale także tych z dłuższym stażem. Zarówno jedni, jak i drudzy potrzebują sposobów na przyciągnięcie większej liczby klientów. A co jest najlepszym wabikiem? Zgadłeś, chodzi o promocje cenowe. Kiedy przeglądamy witryny sklepów online, choćby konkurencji, widać na nich tzw. krwiste stickery, które przeważnie krzyczą: „Promocja!”, „Rabat!”, „-30%” itd. Jeśli zastanawiasz się, czy to przyjmie się u Ciebie, to zobaczmy, jakie są zalety takiego rozwiązania oraz co dzięki temu zyskasz.

Stickery, wtyczki… o co chodzi?

Zanim wykrzyczysz słynne „Houston, mamy problem!”, pozwól że Ci to wyjaśnimy. Pewnie znasz angielski, więc „sticker” oznacza naklejkę, a wtyczka to świetne narzędzie ze stajni WooCommerce, dzięki któremu możesz konfigurować i dopasowywać funkcjonalność sklepu do potrzeb klientów i trendów w branży.

Ogólnie rzecz biorąc, zrobienie promocji (w dużym uproszczeniu) polega na oklejeniu wybranych produktów lub całych kolekcji, serii, zestawów czy grupy produktowej naklejkami promocyjnymi z napisem np. „Promocja -15%”. Najczęściej napis ten jest koloru białego, a tło naklejki czerwone. Dlaczego? Bo to dobry sposób, by szybciej i skuteczniej zwrócić uwagę klienta. Ponadto zaleca się dodać licznik, który odlicza dni, godziny, minuty i sekundy do zakończenia akcji promocyjnej. Zarówno jedno, jak i drugie to wyjątkowo groźna broń – jeżeli jej użyjesz we właściwym momencie (np. okres świąteczny, noworoczna wyprzedaż, dzień dziecka itp.) to masz duże szanse, by ośrodek decyzyjny klienta skapitulował. Skutkiem czego będzie jego klik w button o nazwie „dodaj do koszyka”.

Reklama dźwignią handlu, promocja dźwignią konwersji

Wydawać by się mogło, że to rzecz oczywista, ale zaglądając do niektórych e-sklepów można odnieść wrażenie, że sprzedawca lub jego support e-commerce robi wszystko, by sprzedawać… mniej. Tak, zdziwiłbyś się jak wiele sklepów internetowych działających na silniku WooCommerce nie jest wystarczająco skonfigurowana, przez co zwyczajnie traci okazje do podniesienia wolumenu i wartości sprzedaży.

Aktywacja opcji „Promocja”, a ściślej rzecz ujmując wtyczki WOO Stickers by Webline to wyjątkowa okazja, by pokazać klientom, że posiadasz wiele produktów w atrakcyjnej cenie. Klienci kochają promocje! Każdy specjalista od marketingu i reklamy powie Ci, że taki zabieg to wysokie prawdopodobieństwo zwiększenia zysków oraz zbudowanie lepszego wizerunku marki. Ludzki mózg, czy szerzej natura człowieka, jest taka, że uwielbia wyszukiwać okazje czy shoppinghacki, dzięki którym coś zyska.

Podsumowanie

Jeśli Twoim celem jest wyższa konwersja, to nie czekaj, tylko rozważ instalację wtyczki z promocjami. Dzięki niej Twój sklep online stanie się zdecydowanie atrakcyjniejszym miejscem dla klienta oraz przyniesie Ci wymierne korzyści. Być może będzie to dla Ciebie też zajawka do pogłębienia wiedzy z zakresu marketingu i psychologii sprzedaży.