Dla nikogo nie jest już tajemnicą i zaskoczeniem, że tworzenie sklepów internetowych w technologii RWD (Responsive Web Design) to obecnie must be każdego e-commerce’u. Telefon stał się poniekąd przedłużeniem ręki, stąd wykorzystywanie go do wszelkich działań, w tym też zakupów, jest rzeczą oczywistą i naturalną. Co więcej, musisz zawsze pamiętać, że wedle zasady Mobile First Index, to właśnie mobilna odsłona twojego sklepu decyduje o pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Dostosuj nawigację do mobile

Projektując sklep w RWD, bardzo ważne staje się stworzenie takiej nawigacji, która dostosowana będzie do niewielkich ekranów telefonów, gdzie opis produktu, pokazanie galerii zdjęć czy przejście poszczególnych kroków zakupowych nie będzie stanowiło dla użytkownika problemu. Dlatego trzeba tutaj bardzo szczegółowo przemyśleć typowe UX rozwiązania, czyli stać się na chwilę klientem własnego sklepu, by stworzyć intuicyjne rozwiązania, które pomogą w dokonaniu szybkiej transakcji klienta. Trendy 2020 przewidują zatem tworzenie witryn według zasady „thumb-friendly”. Oznacza to, że wszystkie ważne elementy, takie jak np. menu, cennik, przyciski „kupuj” są ułożone w centralnej części ekranu, tak by łatwo je można było znaleźć scrollując za pomocą kciuka.

Przemyśl wdrożenie PWA

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mobilnego klienta, warto pokusić się o zainwestowanie w nowe technologie, a mianowicie w PWA. Progressive Web Application to witryna internetowa, którą można zainstalować jako aplikację mobilną na smartfonie. Dzięki tej technologii, klientowi szybko ładuje się strona z twoim sklepem, a nawet działa, gdy nie ma on dostępu do Internetu. Dużym plusem jest waga tej strony, która zajmuje zdecydowanie mniej pamięci w telefonie niż zwykła apka. Co więcej, możesz korzystać z typowych funkcji aplikacji mobilnej, jak powiadomienia push, szybkie płatności czy geolokalizacja.

Zaoferuj szybką, wygodną i bezpieczną transakcję

Biorąc pod uwagę życie w pośpiechu, musisz przewidzieć, że klient nie będzie chciał tracić czasu na rejestrację przy jednorazowych zakupach w twoim sklepie. Statystki mówią o 31% porzuconych koszyków właśnie z powodu braku możliwości zakupu bez zakładania konta. Dlatego proces zakupowy powinien być jak najprostszy i jak najkrótszy, bez przechodzenia zbędnych formularzy i zakładek. Przy płatnościach telefonem możesz go skrócić poprzez wdrożenie do własnego sklepu takich usług jak: Pay-by-link, ale przede wszystkim dzięki portfelom elektronicznym (Google Pay, Apple Pay, BLIK, VisaCheckout, czy Masterpass). Wystarczy jedno kliknięcie na dokonanie całej transakcji.

Stwórz spersonalizowaną ofertę

Machine Learning to przyszłość e-commerce’ów. Nie bez przyczyny właściciele sklepów internetowych zbierają masę danych na temat swoich klientów. Dzięki nim mogą tworzyć pod nich konkretne oferty i działania sprzedażowe, które spełniają oczekiwania klientów.

Sprzedawaj w socialach

Wykorzystanie mediów społecznościowych w celu dotarcia do szerszej liczby potencjalnych klientów to kolejny trend w e-commerce na rok 2020.To na tych platformach przebywa najczęściej twój odbiorca. Warto byś wykorzystał ten kanał. Stwórz Fanpage swojej marki i twórz katalogi ze swoimi produktami. Dzięki integracji sklepu z Facebookiem możesz kierować reklamy do użytkowników, którzy już byli w twoim sklepie i przeglądali konkretne produkty. To świetny remarketing, który może ci przynieść niemałe zyski. Na Instagramie natomiast oznaczaj sklep w zdjęciach i ich opisach. Miej oko na rozwój zakupów online przez Facebook – wszystko wskazuje na to, że będzie to niemała rewolucja w najbliższej przyszłości.

Podepnij chatboty

Klienci są coraz bardziej wymagający. Chcąc utrzymać się na rynku, musisz podążać za ich potrzebami. A jedną z nich jest całodobowy kontakt ze sklepem. W roli czuwającego całą noc sprzedawcy, rewelacyjnie sprawdza się bot. Dobrze zaprogramowany jest w stanie odpowiedzieć na wiele pytań w krótkim czasie, tak by klient nie wycofał się z zakupów.

Wyjdź poza granice kraju

Trend coraz częstszego robienia zakupów przez Internet nie jest tylko domeną Polaków. Za granicą jeszcze chętniej klienci wybierają sklepy online. Dlatego warto byś pomyślał o rozszerzeniu swojej oferty o kolejne kraje. Dopracuj kwestię dwujęzycznej witryny (przede wszystkim jęz. angielski) czy zagranicznych przesyłek, a na pewno zyskasz wielu nowych klientów.