Na pewno nie jest to dobra wiadomość dla właściciela firmy. Biorąc jednak pod uwagę coraz większe tempo zmian koncepcji designu i wizerunku oraz cykl starzenia się stron, jaki przy obecnym progresie technicznym wynosi od 2 do 4 lat, przebudowa strony może okazać się niezbędna. I nie chodzi wyłącznie o wygląd, ale także o sam projekt witryny zwłaszcza tam, gdzie bieżące aktualizacje, zmiany w treści czy grafik są niewystarczające. Na co więc zwracać uwagę i kiedy zdecydować się na przeprojektowanie naszej strony?

Przestarzały szablon

Gdybyśmy chcieli zapewnić naszej stronie współczesny wygląd, za cykl jej życia należałoby przyjąć okres 2-3 lat, przy czym tempo takich zmian zależy od branży. W sieci w dalszym ciągu można natknąć się na strony, które powstały wiele lat temu, są zatem doskonałym odnośnikiem zmian, jakie dokonały się w tym czasie nie tylko w designie, ale przede wszystkim w technologii. Anachroniczne, nieskalibrowane, nieresponsywne, z wątpliwej jakości estetyką – takie szablony, zwłaszcza w branżach najbardziej progresywnych, tj. reklama, marketing, finanse, budownictwo i IT, będą odstraszać klientów, mając wątpliwy wpływ na biznes. Tymczasem, pierwsze wrażenie na naszym potencjalnym kliencie wywieramy najczęściej za pośrednictwem strony internetowej – jej atrakcyjność i łatwość w obsłudze są więc kluczowe dla wizerunku firmy.

Słaba nawigacja

To, jak sprawnie można poruszać się po stronie zależy od dwóch czynników: czasu jej ładowania się oraz dobrze zaplanowanej nawigacji. Jeśli już na samym początku użytkownik ma problem z „intro” i z długim czasem reakcji związanym z kliknięciem w każdy odnośnik, pewnym jest, że nawet przy dużej atrakcyjności wizualnej takiego serwisu, on czekać nie będzie.

Kolejnym powodem, dla którego warto usprawnić obsługę strony i pomyśleć o jej przebudowie jest poprawna nawigacja, zwłaszcza tam, gdzie struktura serwisu jest dość rozbudowana. Najbardziej optymalnym rozwiązaniem, jakie gwarantuje to, że nigdy się nie zgubimy, jest reorganizacja menu, odnośniki ze ścieżką powrotu i stopka.

Brak responsywności

Dziś dostęp do strony powinien być wielopoziomowy z uwagi na sporą grupę mobilnych użytkowników – pisaliśmy już o tym, tłumacząc, dlaczego responsywność jest taka ważna.

Poza dostępnością, strona taka ma lepsze wyniki organiczne w Google, więc jeśli do chwili obecnej Wasz serwis nie jest przystosowany do urządzeń mobilnych,  macie kolejny argument, żeby przeprojektować swój serwis.

Wiadomo, że dopasowanie wizerunku firmy do zmieniających się trendów jest zasadniczym elementem jej sukcesu. To jednak nie wszystko i od wyłącznie samego wyglądu nie powinna zależeć nasza decyzja. Strona ma przede wszystkim być użyteczna i ma dla nas pracować, nie tylko estetyką, ale zawartą na niej informacją, architekturą i mobilnością. Tam jednak, gdzie tych zmian nie było od lat, dobrze przemyślany redesign i rozbudowa funkcjonalności w rezultacie będzie nie tylko wiązał się z liftingiem wizualnym, ale powinien korzystnie wpłynąć na zaangażowanie użytkowników. Warto więc przed przystąpieniem do zmian przeanalizować słabe i mocne strony swojej www, a następnie zaplanować działania.