Blog

Kiedy strona internetowa wymaga zmiany?

Na pewno nie jest to dobra wiadomość dla właściciela firmy. Biorąc jednak pod uwagę coraz większe tempo zmian koncepcji designu i wizerunku oraz cykl starzenia się stron, jaki przy obecnym progresie technicznym wynosi od 2 do 4 lat, przebudowa strony może okazać się niezbędna. I nie chodzi wyłącznie o wygląd, ale także o sam projekt witryny zwłaszcza tam, gdzie bieżące aktualizacje, zmiany w treści czy grafik są niewystarczające. Na co więc zwracać uwagę i kiedy zdecydować się na przeprojektowanie naszej strony?

Przestarzały szablon

Gdybyśmy chcieli zapewnić naszej stronie współczesny wygląd, za cykl jej życia należałoby przyjąć okres 2-3 lat, przy czym tempo takich zmian zależy od branży. W sieci w dalszym ciągu można natknąć się na strony, które powstały wiele lat temu, są zatem doskonałym odnośnikiem zmian, jakie dokonały się w tym czasie nie tylko w designie, ale przede wszystkim w technologii. Anachroniczne, nieskalibrowane, nieresponsywne, z wątpliwej jakości estetyką – takie szablony, zwłaszcza w branżach najbardziej progresywnych, tj. reklama, marketing, finanse, budownictwo i IT, będą odstraszać klientów, mając wątpliwy wpływ na biznes. Tymczasem, pierwsze wrażenie na naszym potencjalnym kliencie wywieramy najczęściej za pośrednictwem strony internetowej – jej atrakcyjność i łatwość w obsłudze są więc kluczowe dla wizerunku firmy.

Słaba nawigacja

To, jak sprawnie można poruszać się po stronie zależy od dwóch czynników: czasu jej ładowania się oraz dobrze zaplanowanej nawigacji. Jeśli już na samym początku użytkownik ma problem z „intro” i z długim czasem reakcji związanym z kliknięciem w każdy odnośnik, pewnym jest, że nawet przy dużej atrakcyjności wizualnej takiego serwisu, on czekać nie będzie.

Kolejnym powodem, dla którego warto usprawnić obsługę strony i pomyśleć o jej przebudowie jest poprawna nawigacja, zwłaszcza tam, gdzie struktura serwisu jest dość rozbudowana. Najbardziej optymalnym rozwiązaniem, jakie gwarantuje to, że nigdy się nie zgubimy, jest reorganizacja menu, odnośniki ze ścieżką powrotu i stopka.

Brak responsywności

Dziś dostęp do strony powinien być wielopoziomowy z uwagi na sporą grupę mobilnych użytkowników – pisaliśmy już o tym, tłumacząc, dlaczego responsywność jest taka ważna.

Poza dostępnością, strona taka ma lepsze wyniki organiczne w Google, więc jeśli do chwili obecnej Wasz serwis nie jest przystosowany do urządzeń mobilnych,  macie kolejny argument, żeby przeprojektować swój serwis.

Wiadomo, że dopasowanie wizerunku firmy do zmieniających się trendów jest zasadniczym elementem jej sukcesu. To jednak nie wszystko i od wyłącznie samego wyglądu nie powinna zależeć nasza decyzja. Strona ma przede wszystkim być użyteczna i ma dla nas pracować, nie tylko estetyką, ale zawartą na niej informacją, architekturą i mobilnością. Tam jednak, gdzie tych zmian nie było od lat, dobrze przemyślany redesign i rozbudowa funkcjonalności w rezultacie będzie nie tylko wiązał się z liftingiem wizualnym, ale powinien korzystnie wpłynąć na zaangażowanie użytkowników. Warto więc przed przystąpieniem do zmian przeanalizować słabe i mocne strony swojej www, a następnie zaplanować działania.

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Dołącz do naszej społeczności i zostaw nam swojego maila. Co jakiś czas otrzymasz od nas wskazówki, ciekawostki i newsy ze świata www oraz marketingu!

Jesteśmy teraz dostępni

Potrzebujesz więcej informacji?

Zostaw numer, oddzwonimy
do Ciebie.

    OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

    1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest (Proadax sp. z o.o., ul. Grunwaldzka 5 32-640 Zator, NIP: 677 24 51 183)

    2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.

    3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.

    4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.

    5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

    6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.

    7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

    *Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).