Zaprzyjaźnij się z przyciskiem Call to Action
Przycisk Call to Action to nic innego, jak wezwanie do działania. Jeśli zależy ci na zwiększeniu sprzedaży przez internet, powinieneś się z nim zaprzyjaźnić, bo w tym drobnym elemencie graficznym kryje się potężna moc podnoszenia wskaźnika konwersji sprzedaży i generowania leadów.
To, że przycisk CTA powinien znaleźć się na każdej stronie internetowej, jest rzeczą nie podlegającą dyskusji. Jeśli jeszcze nie zainstalowałeś go na własnej witrynie, najlepiej po prostu się nie przyznawaj, tylko jak najszybciej zapoznaj się z naszymi wskazówkami i zrób to, co powinien zrobić każdy skuteczny e-marketer.
Jaki jest cel przycisku CTA?
Problemem nie jest samo wdrożenie przycisku CTA do strony www, lecz zrobienie tego w sposób efektywny. Chcemy przy jego pomocy uzyskać więcej zapytań od klientów, zamówień produktów czy zapisów do bazy mailingowej. Niestety w każdym przypadku jest to indywidualna sprawa, ponieważ każda strona cechuje się inną objętością, kolorystyką czy tematyką, a te wszystkie czynniki wpływają na to, że jedne przyciski CTA są bardziej, a inne mniej skuteczne. Drogą do osiągnięcia najlepszego rezultatu jest więc przeprowadzanie testów na żywym organizmie, czyli na użytkownikach odwiedzających twoją stronę internetową.
Śledzenie skuteczności przycisku CTA
Generalnie, przycisk CTA powinien pojawić się w miejscu, w którym odwiedzający został poinformowany o ofercie i w sposób emocjonalny czuje, że chce skorzystać z propozycji, którą mu złożyłeś. Kliknięcie w przycisk ma być intuicyjne – powinno wynikać z odruchu serca, a nie matematycznej analizy. Postaraj się więc w tekście na swojej stronie znaleźć kilka miejsc, w których wydaje ci się, że klient czuje chęć poznania szczegółów twojej działalności. Następnie umieść tam przycisk CTA, jednak użyj skryptu, który za każdym razem wyświetla przycisk o innej treści, kolorystyce i rozmiarze. Znajdziesz sporo gotowych rozwiązań, które pozwalają badać współczynnik kliknięć w poszczególne rodzaje przycisków. Celem takiego zabiegu jest wyłonienie przycisku, który działa na odwiedzających jak magnes i przekłada się na najlepsze efekty. To zaskakujące, ale kolor przycisku, jego wielkość i oczywiście tekst w nim zawarty ma ogromny wpływ na to, czy przekona internautę do podjęcia działania, czy też okaże się niewystarczająco sugestywny.
Jeśli z powodu ograniczeń technicznych nie jesteś w stanie śledzić skuteczności różnych wersji przycisków, umieść co najmniej pięć odmiennych projektów, każdy w innej części strony www. Możesz wykorzystać do tego panel boczny, sekcję zawierającą treść główną, a nawet pop-up. Ważne, byś wdrożył przyciski CTA, które się od siebie różnią. Wtedy, jeśli jeden nie przekona odwiedzającego do podjęcia akcji, wciąż są szanse, że zmieni zdanie, gdy ujrzy pozostałe propozycje.