Blog

Zaprzyjaźnij się z przyciskiem Call to Action

Przycisk Call to Action to nic innego, jak wezwanie do działania. Jeśli zależy ci na zwiększeniu sprzedaży przez internet, powinieneś się z nim zaprzyjaźnić, bo w tym drobnym elemencie graficznym kryje się potężna moc podnoszenia wskaźnika konwersji sprzedaży i generowania leadów.

To, że przycisk CTA powinien znaleźć się na każdej stronie internetowej, jest rzeczą nie podlegającą dyskusji. Jeśli jeszcze nie zainstalowałeś go na własnej witrynie, najlepiej po prostu się nie przyznawaj, tylko jak najszybciej zapoznaj się z naszymi wskazówkami i zrób to, co powinien zrobić każdy skuteczny e-marketer.

Jaki jest cel przycisku CTA?

Problemem nie jest samo wdrożenie przycisku CTA do strony www, lecz zrobienie tego w sposób efektywny. Chcemy przy jego pomocy uzyskać więcej zapytań od klientów, zamówień produktów czy zapisów do bazy mailingowej. Niestety w każdym przypadku jest to indywidualna sprawa, ponieważ każda strona cechuje się inną objętością, kolorystyką czy tematyką, a te wszystkie czynniki wpływają na to, że jedne przyciski CTA są bardziej, a inne mniej skuteczne. Drogą do osiągnięcia najlepszego rezultatu jest więc przeprowadzanie testów na żywym organizmie, czyli na użytkownikach odwiedzających twoją stronę internetową.

Śledzenie skuteczności przycisku CTA

Generalnie, przycisk CTA powinien pojawić się w miejscu, w którym odwiedzający został poinformowany o ofercie i w sposób emocjonalny czuje, że chce skorzystać z propozycji, którą mu złożyłeś. Kliknięcie w przycisk ma być intuicyjne – powinno wynikać z odruchu serca, a nie matematycznej analizy. Postaraj się więc w tekście na swojej stronie znaleźć kilka miejsc, w których wydaje ci się, że klient czuje chęć poznania szczegółów twojej działalności. Następnie umieść tam przycisk CTA, jednak użyj skryptu, który za każdym razem wyświetla przycisk o innej treści, kolorystyce i rozmiarze. Znajdziesz sporo gotowych rozwiązań, które pozwalają badać współczynnik kliknięć w poszczególne rodzaje przycisków. Celem takiego zabiegu jest wyłonienie przycisku, który działa na odwiedzających jak magnes i przekłada się na najlepsze efekty. To zaskakujące, ale kolor przycisku, jego wielkość i oczywiście tekst w nim zawarty ma ogromny wpływ na to, czy przekona internautę do podjęcia działania, czy też okaże się niewystarczająco sugestywny.

Jeśli z powodu ograniczeń technicznych nie jesteś w stanie śledzić skuteczności różnych wersji przycisków, umieść co najmniej pięć odmiennych projektów, każdy w innej części strony www. Możesz wykorzystać do tego panel boczny, sekcję zawierającą treść główną, a nawet pop-up. Ważne, byś wdrożył przyciski CTA, które się od siebie różnią. Wtedy, jeśli jeden nie przekona odwiedzającego do podjęcia akcji, wciąż są szanse, że zmieni zdanie, gdy ujrzy pozostałe propozycje.

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Dołącz do naszej społeczności i zostaw nam swojego maila. Co jakiś czas otrzymasz od nas wskazówki, ciekawostki i newsy ze świata www oraz marketingu!

Zostaw swój telefon, oddzwonimy wkrótceNiedostępni

Potrzebujesz więcej informacji?

Zostaw numer, oddzwonimy
do Ciebie.

    OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

    1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest (Proadax sp. z o.o., ul. Grunwaldzka 5 32-640 Zator, NIP: 677 24 51 183)

    2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.

    3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.

    4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.

    5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

    6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.

    7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

    *Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).