Blog

AI w marketingu — jakie zmiany zachodzą?

Czy potrafisz wyobrazić sobie świat, w którym sztuczna inteligencja wykonuje większość Twoich obowiązków? Zamiast spędzania cennego czasu przy codziennych zajęciach, AI mogłoby Cię z nich wyręczać. Razem z prężnie rozwijającą się technologią, potrafi ona realizować znaczną część działań w zakresie marketingu. Jednakże, jakie dokładnie zmiany zachodzą dzięki AI już dziś?

Lepsza identyfikacja grupy docelowej

Sztuczna inteligencja w marketingu wspiera dokładniejszy oraz precyzyjniejszy wybór grupy docelowej. Korzystanie z AI w tym przypadku sprawdza się przede wszystkim przy tworzeniu nowej kampanii reklamowej. Sztuczna inteligencja analizuje między innymi:

  • dane klienta,
  • aktualne trendy,
  • co klient oglądał na Twojej stronie www,
  • czym interesuje się klient.

Posiadanie takich informacji na temat potencjalnego odbiorcy pozwala na spersonalizowanie oferty kampanii. Identyfikowanie grupy docelowej, dzięki AI potrafi uczynić, że nowe działania w zakresie marketingu będą lepiej trafiać do klienta i będą bardziej skuteczne.

opieka nad stronami internetowymi, opieka nad sklepami internetowymi, modyfikacje na stronie, zmiany na stronie

Czy AI może tworzyć wysokiej jakości content?

Dużo kontrowersji w świecie marketingu powoduje używanie sztucznej inteligencji przy tworzeniu contentu dla swoich odbiorców. AI jest w stanie wygenerować różnego rodzaju treści, co pozwala na zaoszczędzenie sobie czasu oraz pieniędzy, ponieważ nie trzeba zlecać tego nikomu innemu. Jednakże, czy sztuczna inteligencja potrafi robić to w wysokiej jakości?

Chat GPT — rywal dla copywriterów?

W listopadzie 2022 roku popularny zaczął robić się AI copywriting, czyli generowanie treści za pomocą sztucznej inteligencji. W tej kwestii szczególnie użyteczny stał się Chat GPT, który jest swojego rodzaju przeciwnikiem dla copywriterów. Aktualnie sztuczna inteligencja jest zagrożeniem w tym środowisku, ponieważ zastępuje ich prace, tworząc treści takie jak:

  • artykuły blogowe i presellowe,
  • opisy kategorii,
  • opisy produktów,
  • posty na media społecznościowe,
  • treści na strony www.

Na chwilę obecną jednak Chat GPT nie jest w stanie, zrównać się z człowiekiem pod względem jakości tekstów i nie radzi sobie z bardziej złożonym zadaniami w tym zakresie. Mimo to jest on bardzo pomocny oraz doskonale sprawdza się przy tworzeniu prostszych treści pod SEO, takich jak przede wszystkim artykuły presellowe.

chat GPT

AI a tworzenie grafik

Jednym z zastosowań sztucznej inteligencji w świecie marketingu może być również tworzenie grafik. AI jest w stanie generować je, jedynie dodając w odpowiednim narzędziu dokładny opis tego, czego konkretnie potrzebujesz. Aktualnie jednymi z najpopularniejszych i najbardziej skutecznych narzędzi w tym temacie są Midjourney oraz Canva. Podobnie jak z AI copywritingiem, fakt, że sztuczna inteligencja jest już w stanie generować grafiki stanowi swojego rodzaju zagrożenie dla graphic designerów, ponieważ zabiera im to potencjalne zlecenia — szczególnie początkującym w tej branży. Aktualnie miejsce ma spór pomiędzy właśnie grafikami a twórcami AI, w kwestii praw autorskich dzieł. Chodzi tu dokładnie o to, że sztuczna inteligencja miałaby ćwiczyć na cudzych obrazach.

AI - sztuczna inteligencja - tworzeni grafik Canva

Zautomatyzowanie obsługi klienta

W kwestii korzystania ze sztucznej inteligencji w marketingu Internetowym automatyzowanie obsługi klienta jest jedną ze starszych metod. Rozwiązania takie jak między innymi chatboty, towarzyszą nam już od dłuższego czasu. Odpowiadają one zazwyczaj przede wszystkim na najczęściej zadawane przez odbiorców pytania. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku zintegrowanych z Chatem GPT-3 chatbotami. To rozwiązanie pozwala na zdecydowanie bardziej kompleksową obsługę klienta i jest w stanie odpowiedzieć na każdego rodzaju pytanie.

Podsumowanie — kontrowersja wokół sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja z pewnością jest bardzo kontrowersyjnym tematem, który mimo to pozostanie z nami na długo. Mieszane uczucia powoduje on szczególnie w świecie marketingu. Z jednej strony AI ułatwia wiele zadań i pozwala na zaoszczędzenie czasu, energii oraz pieniędzy. Z drugiej strony powoduje ona niepewności u usługodawców, ponieważ mogą zostać w przyszłości kompletnie zastąpieni. Na chwilę obecną do tego stanu jeszcze długa droga. Mimo wszystko zdecydowanie jest to temat, z którym warto się zaznajomić. Przekonaj się sam i sprawdź rozwiązania, na które już teraz pozwala nam sztuczna inteligencja!

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Dołącz do naszej społeczności i zostaw nam swojego maila. Co jakiś czas otrzymasz od nas wskazówki, ciekawostki i newsy ze świata www oraz marketingu!

Zostaw swój telefon, oddzwonimy wkrótceNiedostępni

Potrzebujesz więcej informacji?

Zostaw numer, oddzwonimy
do Ciebie.

    OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

    1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest (Proadax sp. z o.o., ul. Grunwaldzka 5 32-640 Zator, NIP: 677 24 51 183)

    2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.

    3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.

    4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.

    5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

    6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.

    7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

    *Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).