Blog

Copywriting – dlaczego nie prowadzisz bloga firmowego?

Obecnie każda strona internetowa posiada tajemniczy moduł blogowy, który czai się w górnym lub bocznym pasku menu. Dotyczy to zarówno e-sklepów na platformie WooCommerce, jak i klasycznych witryn wizytówkowych przygotowywanych w oparciu o WordPress. Niestety, większość właścicieli tych serwisów nie decyduje się na prowadzenie firmowego bloga, tłumacząc się brakiem czasu lub pomysłu na content. A to bardzo, ale to bardzo duży błąd. Spytacie dlaczego? Już tłumaczymy!

Blog firmowy – filar e-marketingu, nie dodatek

Traktowanie po macoszemu firmowego bloga bardzo negatywnie odbija się na potencjale SEO Twojej witryny, przez co indeksacja wysokiego miejsca w wyszukiwarce Google jest trudniejsza. Oczywiście zależy to również od groma innych czynników, ale słaby blog lub co gorsza jego brak wpływa na niską indeksację strony internetowej. Treści blogowe to bezapelacyjnie trampolina do wskoczenia na wyższą pozycję. OK, zgoda – warto zlecać artykuły sponsorowane (pisaliśmy już o ich przydatności TUTAJ) swojej marki czy oferty produktowej w innych serwisach, ale to właśnie Twój blog, nad którym masz kontrolę wpłynie korzystnie na lepsze indeksowanie przez roboty Google’a, zwiększenie ruchu oraz zwrócenie uwagi na te usługi czy produkty, które akurat chcesz.

Co więcej, prowadzenie firmowego bloga to także promocja sama w sobie, w zasadzie bez kosztów. No chyba że zlecasz tę usługę profesjonalnemu copywriterowi (zobacz, jak robi to Proadax – o TUTAJ). Chodzi o stanie się ekspertem w swojej branży m.in. Przez publikację wartościowych artykułów, które są przydatne dla użytkowników Internetu, w tym Twoich obecnych i potencjalnych klientów. Spece od marketingu internetowego twierdzą nawet, że budowanie wizerunku marki przy wykorzystaniu bloga, w dłuższej perspektywie (np. 5 lat) może być wielokrotnie bardziej opłacalne niż generowana przez niego moc SEO. No bo zadajmy sobie pytanie:

czy wolałbyś kupić produkt X, który jest oferowany przez nowo powstałą firmę z pierwszego miejsca w wyszukiwarce (i do tego mocno reklamowaną), czy może taką z top 5, ale posiadającą doświadczenie, renomę w branży oraz zaplecze wartościowych i pomocnych artykułów poradnikowych, które tłumaczą trudne i niejasne dla Ciebie zagadnienia prostym, przystępnym językiem?

Naszym zdaniem, druga opcja jest i skuteczniejsza, i bardziej perspektywiczna, jeśli myślisz poważnie o długoterminowym rozwoju swojego biznesu.

sklepy-internetowe-zator

Jak dobrze prowadzić bloga firmowego?

To zależy od tego, czy chcesz tylko poprawić wyniki w wyszukiwarce – wtedy 1wystarczą proste wpisy z pakietem fraz pozycjonujących, czy może ma to być element większej strategii content marketingowej Twojego sklepu lub firmy. W tym drugim przypadku teksty SEO nie wystarczą – będą potrzebne profesjonalne treści, które wzbogacą wiedzę czytelnika, a często pomogą mu w wyborze określonego produktu lub usługi, czy wreszcie poszerzą jego wiedzę na temat interesującego go zagadnienia. Kwestia SEO nie jest tu priorytetem – występuje jakby przy okazji, choć dobrze, jeśli znajdą się pojedyncze frazy, ponieważ pozwolą na zrealizowanie dwóch celów naraz.

Miej wizję – strategia

Tworzenie bloga to przede wszystkim wpisanie jego założeń do szerszej strategii marketingowej firmy w dziale marketing internetowy (content marketing). Chodzi o spójność contentu oraz wzajemne uzupełnianie się różnych kanałów marketingowych. Dobrze jest zaplanować tematykę wpisów oraz konsekwentnie trzymać się jej założeń, aby czytelnicy wiedzieli, czego mogą się spodziewać, kiedy otrzymają powiadomienie na Facebooku czy z mailingu, że właśnie opublikowałeś artykuł. Oczywiście dobrą praktyką będzie dopasowanie tematyki blogowej do aktualnej oferty czy nadchodzących promocji, aby przy okazji wpisać się w etapy tzw. lejków sprzedażowych – to z pewnością wzmocni zasięgi i przełoży się na wyższą konwersję.

Dwa razy w miesiącu – regularność

Podczas planowania nie zapominaj, aby wpisy publikować regularnie np. pierwszego i piętnastego dnia miesiąca. W ten sposób utrzymasz systematyczność oraz dasz czytelnikom do zrozumienia, że masz zasady i chętnie dzielisz się swoją wiedzą. No i poprawisz widoczność strony dla robotów Google. Z optymalnym rozplanowaniem tematów blogowych masz do czynienia wtedy, gdy wiesz, o czym będziesz pisać (lub zlecać copywriterowi) przez najbliższe 3-6 miesięcy, co daje średnio od 3 do 12 artykułów.

Co więcej, planowanie wpisów to wyśmienita okazja do:

  • researchu nowych wiadomości i poszerzenia własnej wiedzy,
  • poznania trendów w branży,
  • sprawdzenia poczynań konkurencji,
  • wyrobienia dobrego nawyku ciągłego ulepszania contentu i oferty.

W efekcie regularna publikacja dobrych wpisów przyniesie Twojej firmie wymierne korzyści, szczególnie w dłuższej perspektywie czasu.

Targetuj – pisz dla Twoich odbiorców

Może to oczywiste, ale wciąż spotyka się blogi, często znanych marek, które prowadzenie działu poradnikowego traktują po macoszemu. Kiedy czytelnik klika w nagłówek, otrzymuje zbitki zdań i fraz pozycjonujących, które nic nie wnoszą, a tylko marnują jego czas i… potencjał witryny. Ponad ćwierć wieku temu Bill Gates (współzałożyciel Microsoftu) pisał oraz głosił, że „content is king”. Dziś doskonale widać, że miał rację, choć w tamtych czasach (lata 90. XX w.) niewielu rozumiało, co dokładnie miał na myśli.

Pamiętaj, że ludzie buszując w sieci, szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytania oraz chcą dowiadywać się nowych rzeczy o otaczającym świecie, czy wreszcie na podstawie przeczytanych treści, podjąć optymalną dla siebie decyzję w sprawie zakupu danego produktu czy dopasowania usługi do swoich potrzeb. Dlatego ułatw im to, dodając wartościowy content. Jeśli to zrobisz, masz jak w banku, że czytelnicy będą czekać z niecierpliwością na następny wpis, dając temu wyraz w komentarzach pod artykułem czy postami w mediach społecznościowych Twojej marki. Jednak drugiej strony, miej świadomość, że to trudne zadanie, często oparte na testowaniu rożnych metod pisania, tworzenia contentu etc.

Podsumowanie

Jeśli blog firmowy na Twojej stronie (e-sklepie) świeci pustkami lub kłuje w oczy frazami SEO, to znak, że postępujesz niczym syn marnotrawny. Moduł bloga to naturalny potencjał, z którego należy czerpać garściami, a dokładniej – maksymalnie wykorzystać jego siłę, zaprzęgając treści do nieustannej pracy na rzecz lepszego wizerunku marki i wyższych pozycji. Jeżeli natomiast nie czujesz się na siłach, by podołać temu zadaniu, zleć to agencji interaktywnej Proadax, która zadba o tworzenie profesjonalnych treści, ich publikację oraz prowadzenie profili w social mediach.

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Dołącz do naszej społeczności i zostaw nam swojego maila. Co jakiś czas otrzymasz od nas wskazówki, ciekawostki i newsy ze świata www oraz marketingu!

Jesteśmy teraz dostępniDostępni

Potrzebujesz więcej informacji?

Zostaw numer, oddzwonimy
do Ciebie.

    OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

    1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest (Proadax sp. z o.o., ul. Grunwaldzka 5 32-640 Zator, NIP: 677 24 51 183)

    2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.

    3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.

    4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.

    5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

    6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.

    7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

    *Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).