Blog

Czy Twoja marka musi być we wszystkich social mediach?

W aktualnych czasach media społecznościowe odgrywają znacząca rolę w życiu każdego z nas. W dzisiejszej dobie internetu niekorzystanie z różnego rodzaju social mediów jest prawdziwą rzadkością, ponieważ można w nich znaleźć praktycznie każdego. Dlatego też obecność w tych miejscach jest kluczowa zwłaszcza dla prowadzenia firmy. Ciężko wyobrazić sobie działania marketingowe bez używania ich. Jednakże, czy należy być aktywnym na wszystkich portalach?

Rola mediów społecznościowych w aktualnym świecie marketingu

W aktualnych czasach obecność oraz aktywne korzystanie przez markę z social mediów jest jednym z kluczowych działań w celu prowadzenia skutecznej kampanii marketingowej. Do głównych tego powodów należy fakt, że korzysta z nich ogrom osób każdego dnia, przez co istnieje duża szansa, że potencjalny klient trafi na Twoją reklamę lub post. Media społecznościowe tworzą przedsiębiorstwom idealną okazję do budowania tożsamości marki oraz łatwego wchodzenia w interakcję z odbiorcą. W tym przypadku idealnie sprawdza się aktywne oraz regularne zamieszczanie nowych treści, które potrafią przykuć oko klienta. W ten właśnie sposób generują one leady, które przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży.

Wybór odpowiedniego portalu

Podczas budowania swojej marki na social mediach, ważne jest wybranie właściwego kanału. Istotne jest to, aby portal był właściwie dopasowany do tego, co robi dana marka oraz jaki jest jej charakter. W takim razie czym charakteryzują się najpopularniejsze z nich w kontekście działań marketingowych?

LinkedIn – główne miejsce partnerów biznesowych

W kwestii generowania leadów, w świecie mediów społecznościowych zdecydowanie króluje LinkedIn. Za pomocą aktywnego udzielania się w dyskusjach oraz na grupach o tematyce Twojej branży, możesz nie tylko wejść w interakcję z innymi, ale i wykazać się swoją ekspercką wiedzą. Dzięki temu oraz dodawaniu na LinkedInie postów możesz stopniowo rozszerzać swoją sieć biznesową i nawiązywać kontakt z potencjalnymi partnerami lub klientami Twojej działalności. W ten sposób właśnie możesz poprawiać oraz sukcesywnie zwiększać sprzedaż w firmie.

Przy okazji LinkedIn pełni też rolę portalu z ogłoszeniami pracy. Za jego pomocą możesz poszukiwać za talentami do swojej działalności i następnie je rekrutować.

Facebook, czyli najpopularniejsze medium w Polsce

W przypadku social mediów w Polsce to Facebook jest zdecydowanie najpopularniejszym portalem i to właśnie z niego korzysta najwięcej osób. Jego duża społeczność zdecydowanie zwiększa prawdopodobieństwo na dotarcie do większej ilości potencjalnych klientów. W związku z tym istnieje duża szansa na znalezienie w tym miejscu swojej – licznej – grupy docelowej, z którą można wchodzić w interakcję poprzez dodawane posty. Prowadzenie Facebooka w formie bloga potrafi zdecydowanie zwiększyć zaufanie u klientów oraz zainteresować większą grupę nowych odbiorców.

Dodatkowo Facebook posiada mocno rozbudowane narzędzia służące do analizowania oraz pomiaru wyników strony. Dzięki nim można w łatwy sposób monitorować między innymi:

  • zasięgi,
  • zaangażowanie odbiorców,
  • interakcje użytkowników,
  • skuteczność kampanii reklamowej.

Funkcje, które oferuje nam Facebook, sprawiają, że prowadzenie na nim kampanii marketingowej jest jedną z aktualnie najczęściej wykorzystywanych metod.

Pochwal się swoją pracą na Instagramie

Instagram jest miejscem, które służy przede wszystkim do zamieszczania zdjęć. Idealnie odnajdą się tutaj działalności, które są w stanie ukazać to, co tworzą za pomocą wizualizacji oraz przedstawić je w chwytliwy dla oka sposób.

Jest to portal, na którym można budować tożsamość swojej firmy za pomocą tworzenia konkretnej estetyki, z którą ma się ona kojarzyć. Istotne jest to, żeby zdjęcia mogły pokrywać się z tym co na co dzień prezentuje firma. Wówczas należy zadbać o takie czynniki jak, chociażby:

  • stylistyka używana przy zdjęciach,
  • kolory lub odcienie wykorzystywane na zdjęciach,
  • klimat oraz uczucia, które towarzyszą zdjęciom.

Jeśli kolejne posty będą sukcesywnie dodawane w spójnym stylu, zacznie on z czasem być kojarzony z daną działalnością. 

Dostosowywanie się do portalu

Podczas skutecznego budowania marki swojej działalności w mediach społecznościowych, ważne jest to, aby cały czas być na bieżąco z tym, jakie trendy panują na danym portalu. Korzystanie z medium według jego założenia i zastosowania jest szczególnie istotne. Tak samo jak i badanie swoich wyników, które profil na nim osiąga. Jeżeli rezultaty się pogarszają albo nie przynoszą zamierzanych efektów, oznacza to, że potrzebne jest wprowadzenie jakiejś zmiany. Dlatego też należy być świadomym tego co dzieje się na stronie oraz na całym portalu.

W prowadzeniu skutecznej kampanii marketingowej na social mediach ważne jest właściwe dostosowanie kanału, przez który chcemy osiągać zamierzone efekty. Jednakże, czy należy być na wszystkich z tych miejsc? Odpowiedź na to pytanie jest zależna od tego, czy działania mierzące do tego, co może dać nam dany portal, jest tym, na czym nam naprawdę zależy. Kluczowe w tej kwestii jest określenie celu naszych czynności. Jeśli jest on zbieżny z tym, co dane social media może nam dać, zdecydowanie powinieneś na nie postawić!

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Dołącz do naszej społeczności i zostaw nam swojego maila. Co jakiś czas otrzymasz od nas wskazówki, ciekawostki i newsy ze świata www oraz marketingu!

Jesteśmy teraz dostępniDostępni

Potrzebujesz więcej informacji?

Zostaw numer, oddzwonimy
do Ciebie.

    OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

    1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest (Proadax sp. z o.o., ul. Grunwaldzka 5 32-640 Zator, NIP: 677 24 51 183)

    2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.

    3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.

    4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.

    5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

    6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.

    7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

    *Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).