Blog

Czym jest Google Ads i jakie formy reklamy w Google są możliwe?

Google Ads to jedno z najpopularniejszych i najczęściej wykorzystywanych narzędzi, które służą do przeprowadzania działań marketingowych. Z racji na to, jak złożonym i wymagającym procesem jest realizowanie kampanii internetowej, bardzo często decydujemy się właśnie na to rozwiązanie. Google Ads nie tylko jest w stanie ją usprawnić, ale także zdecydowanie zwiększyć jej efektywność. Jakie więc znaczenie ma Google Ads dla aktualnej branży marketingowej?

Google Ads – co to?

Google Ads, to płatny system reklamowy spod autorstwa tytułowego Google. Jest to jedno z dłużej obecnych na rynku rozwiązań, ponieważ jego premiera odbyła się już w 2000 roku. Wówczas znane było pod nazwą Google AdWords, aby już 18 lat później przejść rebranding i prezentować się pod taką wersją, którą możemy spotkać dzisiaj.

Google Ads pozwala przedsiębiorcom wyświetlać reklamy swoich produktów lub usług przed ich potencjalnymi odbiorcami. Prezentowane są one przede wszystkim na:

  • stronach wyników wyszukiwań,
  • witrynach partnerów Google.
  • YouTube.

Komunikaty reklamowe z platformy Google możemy znaleźć także na zwyczajnych stronach www lub w trakcie korzystania z aplikacji. 

Głównym celem platformy Google Ads jest otworzenie danym firmom możliwości do reklamowania siebie. Działalności korzystające z tego rozwiązania mogą liczyć na to, że, zostaną zaprezentowane użytkownikom, pasującym do profilu grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Oznacza to, że reklama zostaje starannie dobrana pod jej potrzeby. Dzięki temu używanie Google Ads potrafi być nad wyraz skuteczne, w efekcie zwiększając wyniki sprzedaży.

Rodzaje reklam w Google Ads

Aktualnie natknąć się możemy na wiele różnych reklam. Nie mówimy tu tylko o samej treści, ale nawet o ich formie, przesłaniu czy celu. Każdy odrębny rodzaj ma swoje własne założenia, które ma spełniać. W trosce o to, Google Ads pozwala na dobranie odpowiedniego typu reklamy. Jakie z nich są najczęściej używane?

Reklamy w wynikach wyszukiwania – Search Ads

Reklamy typu Search Ads to rodzaj, z którym mamy do czynienia na co dzień. Dlatego też są one uznawane za najpopularniejsze z wszystkich, które możemy znaleźć w Google. 

Jest ich zdecydowanie najwięcej, ponieważ są wysoce skuteczne. Wpływa na to fakt, że potencjalny klient w trakcie wpisywania danego hasła w wyszukiwarce wie już, czego dokładnie szuka.

Reklamy Search Ads należą też do jednych z najdroższych, ale dzięki temu, jakie dają rezultaty, inwestycja ta bez dwóch zdań jest tego warta.

Reklamy w wynikach wyszukiwań to te, które możemy zauważyć na samej górze oraz na dole, kiedy wpisujemy w wyszukiwarce jakieś hasło. Są one wyświetlane jako ogłoszenia tekstowe, które nawiązują do szukanego przez nas hasła. Dzięki spójnej tematyce są one wysoce precyzyjne. W efekcie są one w stanie bardzo mocno przyczynić się do zwiększenia sprzedaży.

Reklamy w sieci reklamowej Google – GDN

Sieć GDN stanowi ponad 3 miliony różnych witryn www, filmów czy też aplikacji, w których reklamy mogą być wyświetlane. Należą do nich strony internetowe takie, jak onet.pl, gazeta.pl, Gmail czy nawet sam YouTube. Reklamy te wyświetlają się głównie jako kreacje graficzne, bannery animowane czy też wideo.

Stosując przy nich kreatywne wizualizacje, które potrafią przykuć oko, jesteśmy w stanie bardzo szybko zainteresować potencjalnego klienta. Znaczna większość z nas należy do wzrokowców, dlatego estetyczna i unikalna grafika łatwo zwraca na siebie uwagę.

Reklamy GDN znacznie przyczyniają się do wzmocnienia rozpoznawalności danej marki oraz uzyskania większego rozgłosu.

Reklamy na YouTube

Bardzo wiele działalności pomija prezentowanie swoich reklam na YouTube. Czy jest to zasadne? Każdy, kto używa tej platformy, na co dzień spotyka się z licznymi spotami, które mają za cel promować swoje produkty lub usługi. Dodatkowo, w związku ze zmianami, które wprowadził sam YouTube, reklam jest coraz więcej. Jeżeli więc chcemy obejrzeć jakiś film lub posłuchać muzyki, będą się nam one pojawiać i w mniejszym lub większym stopniu.

Dlatego też jest to skuteczny sposób na reklamowanie swojej firmy. Sprawdza się to, zwłaszcza kiedy mówimy o mniejszych lub początkujących działalnościach. Reklamy na YouTube pomogą nam uzyskać duży rozgłos na start.

Pozostałe typy reklam w Google Ads

Poza wymienionymi wcześniej, Google Ads pozwala także na umieszczanie reklam typu:

  • reklamy w aplikacjach mobilnych,
  • reklamy produktowe w Google Shopping,
  • reklamy Google Maps,
  • reklamy w Gmail,
  • reklamy Discovery,
  • reklamy Performance Max.

Prowadząc kampanię reklamową, warto jest zwracać uwagę na różne miejsca, ponieważ pozwala to docierać do większej liczby osób, które mogą stać się naszym klientem.

Google Ads z Proadax

Jeżeli chcesz być pewny w 100%, że Twoja kampania uzyska założone przez Ciebie cele, postaw na zespół prawdziwych ekspertów w tym temacie.  Nasza Agencja Interaktywna Proadax oferuje możliwość prowadzenia jej w sposób bezpieczny i skuteczny. Z nami to ty decydujesz o celach oraz możesz być pewny tego, że maksymalnie wykorzystamy cały potencjał danego budżetu przeznaczonego na kampanię w Google Ads.

Sprawdź naszą ofertę prowadzenia kampanii Google Ads i pozwól swoim klientom Cię znaleźć!

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Dołącz do naszej społeczności i zostaw nam swojego maila. Co jakiś czas otrzymasz od nas wskazówki, ciekawostki i newsy ze świata www oraz marketingu!

Potrzebujesz więcej informacji? Zostaw numer, oddzwonimy do Ciebie.

Zapoznałem się z Polityką prywatności serwisu proadax.pl i klikając „wyślij” wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych, które zostaną użyte przez Administratora (Proadax sp. z o.o) jedynie do kontaktu ze mną.