Google Analytics 4 – innowacja w analizie internetowej
Czym byłby dzisiejszy świat marketingu internetowego bez dogłębnej analizy wyników oraz konkretnych zachowań użytkowników? Zebranie w ten sposób wniosków pozwala następnie na zrozumienie i wprowadzenie tego, jakie działania należy podjąć jako kolejne. W tym właśnie celu Google podnosi poprzeczkę, wprowadzając nowe narzędzie — Google Analytics 4, służące do analizy internetowej. Natomiast dlaczego jest ono tak skuteczne?
Potencjał Google Analytics 4 w marketingu – analiza lepsza niż kiedykolwiek
Za sprawą nowych i polepszonych funkcji, Google Analytics posiada bardzo duży potencjał. Narzędzie to jest szczególnie przydatne dla ekspertów działu marketingu, gdzie odpowiada za wykonywanie dogłębnej analizy witryn www. Jednakże, w czym Google Analytics 4 ma przewagę względem swojej konkurencji oraz poprzednich wersji?
Przetwarzanie konwersji i wydarzeń
Jedną z głównych zalet nowego narzędzia autorstwa Google jest jego rozbudowanie wydarzeń i konwersji. W tej wersji istnieje możliwość znacznie bardziej zaawansowanego, a przy tym elastycznego śledzenia ich. Za pomocą Google Analytics 4 możesz w łatwy sposób monitorować konkretne akcje użytkowników, które Ciebie interesują. Dokładne analizowanie wydarzeń i konwersji, które mają wpływ na sukces Twojej strony internetowej, znacznie pomaga w jej optymalizowaniu. Następne wprowadzanie na niej potrzebnych poprawek odgrywa główną rolę w zmianach ogólnych wyników witryny www.
Obserwowanie zachowań użytkownika na stronie
Google Analytics 4 pomaga w zbieraniu dokładnego obrazu użytkowników odwiedzających Twoją stronę. Niezależnie czy wchodzą oni na witrynę przez:
- komputer,
- smartfona,
- tablet,
możesz liczyć na precyzyjną prezentację tego, jak wygląda ich droga podejmowania konkretnych działań. Narzędzie to łączy w sobie wyniki z różnych platform, dzięki czemu otrzymujesz całkowicie kompletny obraz zachowań Twoich odbiorców. Taka funkcja pomaga w dobieraniu stosownych oraz potrzebnych strategii, żeby stale poprawiać wyniki strony internetowej.
Ochrona danych użytkowników przez GA4
Innowacyjne narzędzie, jakim jest Google Analytics 4, zostało zaprojektowane, biorąc pod uwagę chęć ochrony prywatności użytkowników odwiedzających konkretne witryny. Jest ono wykonane zgodnie z wszelkimi zaleceniami w zakresie RODO. Dodatkowo Google zadbało tutaj o ograniczenie śledzenia użytkowników. To rozwiązanie zdecydowanie przyczynia się do budowania zaufania i lojalności marki korzystającej z tego narzędzia.
Dokładne zrozumienie grupy docelowej
Google Analytics 4 oferuje ze swojej strony zaawansowane i niezwykle dokładne możliwości analizy danych. Między innymi jest to opcja wnioskowania o klientach. Korzystanie z niej znacznie przyczynia się i ułatwia zrozumienie swojej grupy docelowej. Wysnucie z takiej analizy odpowiednich refleksji pomaga w odpowiednim zoptymalizowaniu strategii marketingowej, co w efekcie podnosi jej skuteczność.
Główne różnice pomiędzy Google Analytics 4 a Universal Analytics
Google Analytics 4 to nowy odpowiednik dla Universal Analytics. Google podjął decyzję o całkowitym przeniesieniu się na odświeżoną wersję, co spowodowało wiele kontrowersji wokół tematu. Na czym jednak polegają zmiany, które wprowadził Google?
Nowy sposób raportowania
Google postanowił zastąpić poprzedni sposób przedstawiania raportu. Wówczas były one zorganizowanie hierarchicznie na zasadzie podziału na:
- widzów,
- zachowania,
- konwersje.
Najnowsza wersja charakteryzuje się bardziej zintegrowanym sposobem przedstawiania wyników. Są tu zawierane dane z wszystkich miejsc razem. Przedstawiany raport łączy w sobie między innymi dane z wyszukiwarki na komputerze oraz aplikacji mobilnej w jedność. Takie rozwiązanie pozwala nam na uzyskanie bardziej kompleksowego obrazu zachowań użytkowników.
Różnice w śledzeniu użytkowników
Znaczące zmiany zaszły w kwestii śledzenia użytkowników odwiedzających Twoją stronę internetową. W poprzednim Universal Analytics ich dane były obserwowane za pomocą:
- identyfikatora unikalnego klienta,
- identyfikatora unikalnego sesji.
Przy ich użyciu użytkownicy mogli być zawsze śledzeni jako nowi klienci, jeżeli tylko korzystali z różnych przeglądarek lub urządzeń. Taka metoda została zastąpiona usprawnionym sposobem nadawania każdemu stałego user ID. To rozwiązanie ułatwia zbieranie bardziej spójnych informacji na temat zachowania użytkowników.
Główna przewaga GA4 nad UA
Szczególnie istotna różnica pomiędzy nowym rozwiązaniem a jego starym odpowiednikiem leży w kwestii zbierania wyników odnośnie zdarzeń i konwersji. W Universal Analytics były one śledzone za pomocą transakcji albo celów. Powodowało to, że śledzenie konwersji i wydarzeń było mocno ograniczone. Zdecydowanie odwrotnie wygląda to w nowym Google Analytics 4. Funkcja ta jest znacznie bardziej elastyczna, co pozwala sprawdzać niestandardowe wydarzenia oraz obserwować wybrane akcje użytkowników.
Google Analytics 4 to z pewnością innowacyjne rozwiązanie, które wiele od siebie oferuje. Zdecydowanie jest to narzędzie, które za pomocą możliwości dokładnej analizy znacznie podniesie poprzeczkę w kwestii skuteczności kampanii marketingowych.