Wybrać się na zakupy i nabyć tylko jedną rzecz to tak jakby nic nie kupić. Dobrze wiedzą o tym nie tylko kobiety, ale też każdy, kto choć raz kluczył po galerii handlowej bez określonego celu. W przypadku zakupów dokonywanych on-line klient również może dodać do koszyka tylko jedną rzecz. Dlaczego? Albo ma taką potrzebę, albo Twój asortyment nie jest dla niego wystarczająco dobrze wyeksponowany. Brzmi znajomo? Dziś przyjrzymy się modułowi proponowania innych produktów, który możesz zastosować w swoim sklepie internetowym.

Dlaczego wartości transakcji są niskie?

Też trapi Cię ta przypadłość początkującego sprzedawcy? Skoro tak, to zobaczmy dlaczego tak jest. Rozruch sklepu online i zatowarowanie go (jeśli nie korzystasz z dropshippingu) sporo kosztuje, zgoda! Ale nie zamykaj się na inne rozwiązania, dzięki którym możesz bezkosztowo lub za niewielkie pieniądze tak dostosować swoją platformę na WooCommerce, że będzie działać jak żyleta i generować zyski, o których marzysz.

Jednym z takich sposobów jest moduł pozwalający na proponowanie innych produktów w ramach listy kategorii lub podstrony produktu. Przykład? Załóżmy, że prowadzisz e-sklep z pieluszkami dla dzieci. Jeśli klient akurat przegląda produkt, to zapewne doda go do koszyka, jednak zakupy tego typu mają to do siebie, że zwykle wymagają dobrania czegoś jeszcze w celu uzyskania darmowej dostawy czy skompletowania praktycznego combo. Dlatego najczęściej na dole podstrony produktowej umieszczamy slajder z proponowanymi produktami – w naszym przypadku pieluszkami – będącymi innymi wariantami w ramach tego samego rozmiaru albo podobnego modelu pieluszki, która przyda się podczas spaceru czy podróży. A to oznacza jedno kliknięcie od zwiększenia wartości transakcji.

Zainteresuj klienta i pokaż, że o niego dbasz

Aby przetrwać w branży e-commerce powinieneś trzymać rękę na pulsie, ponieważ praktycznie cały czas pojawiają się nowe rozwiązania, wtyczki itd. Wykorzystaj to i otwórz się na klienta, którego irytuje błądzenie po stronie. Ułatw mu to zadanie. Proponowanie innych produktów, zbliżonych tematycznie, może być Twoją prostą strategią na zwiększenie zysków, ale pamiętaj, by robić to umiejętnie. Najlepiej, jeśli w sekcji „pokrewnych produktów”/„możesz lubić także”, dodasz faktycznie coś, co wzbudzi zainteresowanie klienta. Niech będą to produkty powiązane tematycznie, czyli różne warianty, serie kolorystyczne czy uzupełniające się modele. Inny sposób to łączenie w pary: jeśli klient przegląda kąpielówki, to w sekcji proponowanych dodaj ręcznik lub zestaw plażowy. Dzięki temu kupujący zrozumie, że znasz jego potrzeby i chcesz, by otrzymał takie produkty, jakie chce bez nachalnej reklamy.

Podsumowanie

Krótka piłka – większa wartość transakcji nie zrobi się sama. Prędzej klient porzuci koszyk niż zacznie godzinami buszować wśród tysięcy produktów, które skrzętnie przed nim ukryłeś. Dlatego wykorzystaj możliwości WooCommerce i dodaj wtyczkę proponowanych produktów. Dzięki niej klient kupi to, czego potrzebuje oraz być może skusi się na większe zakupy właśnie u Ciebie.