Blog

Projektowanie stron internetowych – co nowego w 2018 roku?

Trendy w projektowaniu stron zmieniają się bardzo dynamicznie i to one decydują o kolejnych innowacjach, jakie warto uwzględniać w tworzeniu nowego serwisu – przypomnijmy, że średni czas życia www to około 2-3 lata. Nowoczesność ma pozytywny wpływ na zaangażowanie użytkowników, co odzwierciedla się nie tylko w ruchu na stronie, ale przekłada na realny efekt sprzedażowy. Znajomość aktualnych trendów w projektowaniu stron czy aplikacji jest więc niezbędna z punktu widzenia jakości serwisu i potrzeb jego optymalizacji, dlatego przyjrzymy się trendom, jakie będą dominowały w 2018 r.

1.   Minimalizm

O tym, że mniej znaczy więcej wiedzą nie tylko projektanci wnętrz, kreatorzy mody i twórcy grand style, ale także web designerzy. Tym bardziej teraz, kiedy treści w internecie jest tak dużo, że trudno nadążyć za ich absorbowaniem, dlatego minimalizm zdobywa coraz większą popularność. O wiele bardziej przyjazny i czytelny dla odbiorcy jest prosty UI – zdecydowanie lżejsze i niewątpliwie estetyczne rozwiązanie, o czym decyduje dobór odpowiedniej kolorystyki oraz dostosowany do różnych płaszczyzn styl graficzny. Minimalizm to także sposób na prosty i atrakcyjny przekaz treści dzięki przejrzystej warstwie wizualnej, co zwiększa skuteczność komunikacji oraz wiarygodność, przekładając się korzystnie na sprzedaż. Trudno zatem nie mieć pewności, że w nadchodzącym roku trend ten będzie jedną z dominujących tendencji, jaka może co najwyżej ulec pewnym modyfikacjom.

2.   Żywa kolorystyka

Minimalizm nie wyklucza odważnej i nasyconej kolorystyki, która będzie doskonałą przeciwwagą zachowawczej formy, a zarazem sprawi, że taka strona wyróżni się na tle konkurencji. Ten trend, obserwowany już w tym roku, w 2018 powinien się tylko wzmocnić.

3.   Niestandardowe fonty

Uwagę użytkowników od zawsze przyciągają niestandardowe fonty. Większa typografia podkreśla design, a dzięki zaawansowanym technologiom tworzenie nowych krojów pisma będzie jeszcze łatwiejsze i coraz popularniejsze, dając designerom więcej unikalnych możliwości w projektowaniu stron.

4.   Więcej dynamiki – animacje i wideo

Rozwój CSS i technologii HTML5 daje coraz więcej możliwości na interakcje z użytkownikami dzięki ruchomym, panoramicznym obrazom, które powoli zastępują statyczne grafiki. Rozwiązania takie różnią się od prostych animacji przede wszystkim jakością. Są subtelne, nieinwazyjne, nie obciążają strony i skutecznie zachęcają użytkowników do podjęcia konkretnych działań. Ponadto, coraz szybsze łącza internetowe umożliwiają stosowanie multimediów, dając znacznie ciekawsze efekty wizualne takiej strony, której głównym elementem w nadchodzącym roku coraz częściej może być nagranie wideo.

5.   Ważna mobilność

Nie ma wątpliwości, że urządzenia mobilne dziś mają ogromny udział w ruchu internetowym. Statystyki większości stron (Google Analytics) potwierdzają, że stanowią drugą lub nawet równoległą do komputerów grupę urządzeń, za pośrednictwem których przeglądamy sieć. Ma to wpływ na sposób projektowania stron responsywnych, które obecnie powstają po stworzeniu serwisu na zasadzie redukcji funkcjonalności do poziomu obsługi urządzenia mobilnego. Ta kolejność może wkrótce ulec zmianie i najpierw powstanie wersja mobilna, lepiej zoptymalizowana pod urządzenia przenośne, która w dalszym etapie projektu zostanie rozszerzona i przystosowana do komputerów.

Trendy to oczywiście kierunki i inspiracje – nie obowiązek. Aby tworzyć dobrze zoptymalizowane strony internetowe zgodnie z UX, warto je uwzględniać w projekcie, jednak nie kurczowo trzymać. To, co przecież jest najważniejsze w całym web designie to satysfakcja i zadowolenie klienta, który taką stronę zamawia i oczywiście docelowo – użytkownika.

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Dołącz do naszej społeczności i zostaw nam swojego maila. Co jakiś czas otrzymasz od nas wskazówki, ciekawostki i newsy ze świata www oraz marketingu!

Zostaw swój telefon, oddzwonimy wkrótce

Potrzebujesz więcej informacji?

Zostaw numer, oddzwonimy
do Ciebie.

    OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

    1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest (Proadax sp. z o.o., ul. Grunwaldzka 5 32-640 Zator, NIP: 677 24 51 183)

    2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.

    3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.

    4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.

    5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

    6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.

    7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

    *Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).