Jak przygotować ofertę pod Landing Page, żeby sprzedawać?
Landing Page to z reguły krótka strona, która jest odgórnie nakierowana na zbieranie leadów lub sprzedaż. Może się wydawać, że skoro nie jest to skomplikowany portal, to jego przygotowanie jest stosunkowo proste. Jednak w praktyce musi być on zaprojektowany w taki sposób, by wystarczająco dobrze przekonywał klienta do zakupu lub pozostawienia kontaktu. Liczy się tu między innymi estetyczna oprawa graficzna i fakt, że strona jest przyjazna dla użytkownika. Ale tym, co sprawia, że dana osoba finalnie decyduje się nam zaufać, jest oferta tekstowa. Jak więc ją napisać?
Jaki nagłówek przykuje uwagę?
Żeby ktoś chciał się zapoznać z ofertą, w pierwszej kolejności trzeba go zainteresować. Aktualnie prowadzimy szybkie tempo życia. Przeglądając internet, oczekujemy szybkiej dawki dopaminy. Poza tym nikt z nas nie czyta wszystkiego, co tylko zobaczy.
Dlatego aż tak ważne jest to, aby wyróżnić się spośród wszystkich treści. Pierwszym co rzuca się w oczy, jest oprawa wizualna. Natomiast razem z nią w parze idzie nagłówek. Już na tym etapie powinniśmy mieć z tyłu głowy to, że klient, dokonując zakupu, nie kupuje produktu czy usługi, tylko środek, który ma rozwiązać jego problem. Dobry tytuł wskazuje na to, że możemy pomóc odbiorcy poradzić sobie z trapiącym go kłopotem.
Dodatkowo idealnie, aby tytuł mówił o tym, że da się to zrobić bez większego wysiłku lub w krótkim czasie – oczywiście zgodnie z prawdą. Ludzie mają to do siebie, że z natury wolą prostsze sposoby, od tych, które wymagałyby od nich sporego zaangażowania lub wieloletniej nauki.
Jeżeli na przykład sprzedajemy kurs matematyki dla przyszłych maturzystów, nie używajmy nagłówków pokroju „Kurs matematyki dla maturzysty”. Nie ma w nim nic złego, ale tytuł może być lepszy i brzmieć „Jak zdać maturę z matematyki, kiedy został Ci tylko miesiąc?”. Zdecydowanie wzbudzi więcej emocji, a osoby, które przygotowują się do egzaminu na ostatnią chwilę, uznają go za odpowiedni wybór dla siebie.
Czy Twój potencjalny klient wie, że problem istnieje?
Dobrym pomysłem jest udowodnienie w ofercie tego, że klient faktycznie ma problem, z którym my możemy pomóc. Czasami nie do końca zdajemy sobie sprawę z tego, że coś jest nie tak lub nie jesteśmy przekonani, że jest to dla nas ważne. W związku z tym dobrze jest opisać to, jak dany problem wpływa na życie potencjalnego klienta. Pozostając przy kursie z matematyki, mogłoby to wyglądać w taki sposób: „Podejrzewam, że matematyka w liceum stała się dla Ciebie zupełnie niezrozumiała. Pomimo chodzenia na korepetycje, każda lekcja i każdy sprawdzian to spory stres, bo nie jesteś pewien, czy potrafisz rozwiązywać zadania z danego tematu”. Dość odważnym, ale często sprawdzającym się dodatkiem jest wytknięcie błędu klientowi w tym, jak do tej pory próbował rozwiązać problem. Tutaj moglibyśmy dodać, że: „Nic dziwnego, że to nie działa. Pewnie płacisz spore pieniądze za korepetycje, po których nie widać efektów”.
Przedstaw się jako ekspert
Aktualnie na rynku jest bardzo duża konkurencja w każdej branży. Dlatego trzeba umieć się wyróżnić i pokazać klientowi, że jesteś osobą, która może mu pomóc. W związku z tym bardzo ważne jest zbudowanie autorytetu. Warto napisać to, że na przykład miałeś w przeszłości podobny problem i z czasem udało Ci się go rozwiązać. Na tej podstawie opracowałeś skuteczny produkt lub usługę, która sprawi, że Twój klient także pozbędzie się danego kłopotu.
Dla potwierdzenia tego, że jesteś osobą godną zaufania, można podać informację o tym, jak długo poruszasz się w branży lub pomagasz innym w tym temacie. Pozycja eksperta jest tutaj szczególnie ważna, a do tego przydają się właśnie opinie. To pozytywne zdanie innych i ich rekomendacje są dla nas podświadomie najbardziej przekonujące, więc warto je dodawać.
Oferta pod Landing Page jako rozwiązanie
Kolejnym krokiem jest już przedstawienie swojej oferty. Dopiero w tym miejscu opowiadamy:
- o tym, czym dokładnie jest produkt,
- jakie są jego korzyści,
- czym różni się od pozostałych propozycji na rynku.
Najważniejsze jest pokazanie tego, czemu opłaca się na niego postawić. Świetnie sprawdza się stosowanie języka korzyści. Powinniśmy trzymać się zasady, że klient kupuje rozwiązanie, a nie produkt czy usługę. Biorąc to pod uwagę, należy zademonstrować, jak nasza oferta może wpłynąć na życie klienta. Kupno kursu z matematyki po pierwsze pozwoli mu zdać maturę. Jednak lepiej podać nieco głębsze przykłady. Dzięki temu, że zda maturę, będzie mógł iść na wymarzone studia, a z racji, że udało się to w pierwszym terminie, uniknie stresu przed poprawką w sierpniu i będzie mógł spędzić najdłuższe wakacje tak, jak zechce.
Co jeśli klient woli zastanowić się 2 razy przed zakupem?
Chociaż część z nas robi zakupy pod wpływem chwilowego impulsu, bardzo dużo osób woli się na spokojnie zastanowić przed podjęciem decyzji. Jak najbardziej nie ma w tym nic złego. W końcu lepiej przemyśleć, czy dany produkt lub usługa jest nam na pewno potrzebna. W czasie rozmyślania na ten temat pojawiają się wątpliwości.
Wiedząc o tym, warto być o krok przed klientem i uprzedzić go, rozbijając jego obiekcje zawczasu. Możemy zrobić to na kilka sposobów.
Do jednych z najbardziej skutecznych należy pokazanie historii poprzednich klientów. Użytkownik, widząc opinię i dowód, najprawdopodobniej uwierzy w sens i działanie produktu.
Drugą metodą jest zapewnienie gwarancji. Korzystając z niej, mówimy klientowi, że jeżeli nie będzie zadowolony z usługi lub produktu, przez 30 dni od zakupu ma możliwość uzyskania 100% zwrotu. Choć wydaje się to dosyć ryzykowne, w praktyce bardzo rzadko konsumenci korzystają z tej opcji. A klient podczas zakupu ma poczucie swobody i braku ryzyka, dzięki czemu szansa na to, że się go podejmie, staje się większa.
Jeżeli prowadzisz firmę w Krakowie, Warszawie, Wadowicach lub innej części Polski i również chciałbyś otworzyć własną stronę lądowania, skontaktuj się z nami!