Mały poradnik, jak przygotować zdjęcia do kampanii produktowej
Kampanie produktowe PLA to jedno z narzędzi sieci reklamowej, pozwalające internetowym sprzedawcom w atrakcyjny i skuteczny sposób promować swoje oferty wśród użytkowników najpopularniejszej wyszukiwarki. Jeśli właśnie teraz chcesz postawić na kampanię w systemie Google Ads, reklama produktowa może okazać się trafnym wyborem. Jednym z jej podstawowych elementów są odpowiednio przygotowane zdjęcia produktów. Sprawdź, jakie wymogi musi spełniać fotografia produktowa do Twojej kreacji i jak uzyskać wsparcie w jej przygotowaniu.
5 powodów, dla których warto postawić na reklamy Google Ads
Istnieje wiele przykładów na to, jak kampanie sprzedażowe w systemie Google Ads (dawniej AdWords) pomagają budować popularność marki, kreować jej wizerunek i wzmacniać sprzedaż. Poniżej znajdziesz pięć kluczowych czynników, dla których warto zdecydować się na skorzystanie z tej formy promocji w Internecie.
- Kampanie Google Ads dają znacznie szybszy efekt niż pozycjonowanie organiczne.
- Dzięki reklamie w wyszukiwarce możesz docierać do milionów nowych użytkowników.
- Treści reklamowe kierujesz do precyzyjnie określonych grup docelowych.
- W kampaniach AdWords masz pełną kontrolę nad budżetem.
- Skuteczność reklamy Google Ads możesz mierzyć za pomocą zaawansowanych narzędzi analitycznych.
Oczywiście, powodów, dla których warto postawić na płatną promocję treści w największej wyszukiwarce na świecie oraz stworzonej przez Google sieci reklamowej, jest znacznie więcej. My skupiliśmy się wyłącznie na tych najistotniejszych z punktu widzenia sprzedaży i kreowania wizerunku marki.
Miejsca publikacji reklam PLA
Reklama produktowa w Google Ads wyświetla się w wielu istotnych z punktu widzenia reklamodawcy miejscach w sieci:
- w wyszukiwarce na karcie Zakupy Google,
- obok wyników wyszukiwania,
- w serwisach partnerów,
- w sieci reklamowej Google.
Co wyróżnia kampanie produktowe na tle standardowych reklam Google
Oprócz atrakcyjnych miejsc wyświetlania kampanie produktowe mają także wiele innych zalet, które odróżniają je od tradycyjnej reklamy Google Ads. Tego typu kreacja składa się z nazwy produktu, zdjęcia, informacji o cenie, nazwy serwisu e-commerce oraz bezpośredniego odnośnika do sklepu internetowego. Użytkownik już na wstępie otrzymuje więc podstawowy pakiet informacji, który może wpłynąć na jego decyzję o zakupie lub wzbudzić chęć poznania szczegółów po przejściu na stronę www. Reklama PLA pomaga więc nie tylko przy optymalizacji sprzedaży, ale również umożliwia ściąganie wartościowego ruchu do sklepu internetowego.
Jak wybierać zdjęcia do kampanii produktowych
Jednym z najważniejszych elementów takiej kreacji jest prawidłowo dobrane zdjęcie produktowe. Jako reklamodawca musisz zadbać o to, by fotografie nie tylko w ciekawy sposób prezentowały Twój asortyment, ale również spełniały wytyczne w zakresie kampanii PLA. Twórcy Google Ads kładą duży nacisk na to, by zdjęcia w kampaniach oddawały faktyczny stan produktu, dlatego wybierane do kampanii fotografie powinny odpowiadać następującym wymogom:
- białe tło dla fotografii podstawowej,
- rozmiar co najmniej 100 x 100 px, w przypadku zdjęć odzieży 250 x 250 px,
- zdjęcie nie może ważyć więcej niż 16 MB,
- w kampaniach można używać wyłącznie obrazów przedstawiających produkty będące przedmiotem sprzedaży,
- na zdjęciach nie mogą znajdować się dodatkowe elementy: logotypy, wezwania CTA, slogany reklamowe itp.
Oprócz tego Google podaje jeszcze kilka istotnych wskazówek dotyczących wyboru zdjęć do kampanii produktowych. Zabronione jest m.in. przesyłanie obrazów w formie jednokolorowego tła – z wyjątkiem reklamy farb i lakierów. Jeśli produkty sprzedawane są w kompletach, zdjęcie musi przedstawiać wszystkie elementy zestawu. Natomiast w przypadku produktów w opakowaniach Google dopuszcza wyłącznie zdjęcia pudełka wykonywane z różnych perspektyw.
Wspomniany wcześniej logotyp na fotografii produktowej może pojawić się wyłącznie w przypadku sprzedaży programów komputerowych. Nie należy również przesyłać zdjęć poglądowych, wizualizacji oraz innych obrazów, które nie przedstawiają konkretnego, promowanego produktu.
Problem z przygotowaniem fotografii produktów? Google pomoże
Biorąc pod uwagę szereg wymagań, które Google stawia reklamodawcom w zakresie przesyłania zdjęć do kampanii PLA, samodzielne przygotowanie plików graficznych może wydawać się nie lada wyzwaniem. Na szczęście twórcy wyszukiwarki również w tym zakresie zadbali o wsparcie użytkowników, oferując reklamodawcom usługę automatycznego poprawiania zdjęć do kampanii produktowych Google Ads. Wystarczy, że:
- zalogujesz się na swoje konto,
- wybierzesz opcję „Automatyczne poprawki” na karcie „Ustawienia”,
- w sekcji „Popraw jakość zdjęcia” zaznaczysz „Włącz automatyczne poprawianie zdjęć”.
Dzięki temu system automatycznie usunie nakładki oraz zbędne elementy z Twoich fotografii produktowych, dopasowując je do aktualnych wytycznych.
Kampania produktowa ze wsparciem specjalistów to lepsze efekty
Reklama produktowa w Zakupach Google to istotne wsparcie reklamodawców na każdym poziomie lejka marketingowego. Okazuje się niezwykle skuteczna nie tylko w zakresie optymalizowania sprzedaży, ale również na etapach zdobycia uwagi oraz budzenia zainteresowania marką. Jeszcze bardziej zadowalające efekty przyniesie kampania prowadzona przez doświadczonych ekspertów, którzy przygotują strategię kampanii i pomogą Ci dotrzeć do nowych klientów.