Nowoczesna strona internetowa, jak już wspomnieliśmy w pierwszej części artykułu, oprócz tego, że jest źródłem informacji, stanowi kluczową platformą komunikacji i interakcji z klientem. Poprzednio wymieniliśmy podstawowe cechy, jakie powinna w związku z tym spełniać dziś, podsumowując temat, zatrzymamy się przy tym, jak skutecznie osiągać cele, dla których tę stronę zaprojektowaliśmy.

1. Pozycja, czyli jeszcze parę słów o SEO

Wspominaliśmy już jak ważna jest unikalność treści, która ma zapewnić maksymalnie satysfakcjonujący wynik wyszukiwania – zatrzymać użytkownika, zaangażować i zwiększyć konwersję. Są to podstawowe czynniki wpływające na algorytm wyszukiwarki Google, a tym samym na naszą pozycję w wynikach wyszukiwań. Istotnym więc elementem nowoczesnej strony internetowej z poziomu jej widoczności, będzie właściwa architektura witryny, która zapewni odpowiednio szybkie dotarcie do najistotniejszych treści zarówno użytkownikom, jak i robotom indeksującym, które ocenią naszą stronę i zadecydują o jej pozycji.

2. Wskaźnik efektywności

Po zaprojektowaniu i wykonaniu strony, po uruchomieniu kampanii Google AdWords, jeśli chcemy jeszcze bardziej wpłynąć na jej widoczność online, możemy przystąpić do mierzenia efektywność działań dla oceny jakości ruchu na stronie, pozyskiwania leadów i zamiany ich na klientów firmy. Dobór odpowiednich do tego narzędzi zależy od tego, jakie chcemy informacje uzyskać, aby realizować określone cele. Mechanizmy pozwalające na analizę tych danych to kolejna ważna cecha nowoczesnej strony www i warto tu wymienić kilka z nich:

  • coockies – pliki, które dostarczają dane o tym, w jaki sposób użytkownicy strony korzystają z niej
  • Google Analytics – analiza ruchu na stronie, tego skąd użytkownicy wchodzą, ilość odsłon, średni czas sesji (np. na danej podstronie) oraz współczynnik odrzuceń, co pozwala na wprowadzanie zmian na stronie
  • Crazy Egg – nowoczesne śledzenia zachowań użytkowników na stronie, dzięki czemu można zoptymalizować ją pod kątem zachowań odwiedzających
  • formularze kontaktowe – mają na celu przyciągać leady (dedykowane systemy CRM); ilość wypełnionych formularzy pomaga obliczyć współczynnik konwersji, tym samym wyraża skuteczność danej strony

Nasza strona ma pracować dla nas 24h. Mierzenie jej skuteczności jest więc nieodłącznym elementem prowadzenia działań sprzedażowych i marketingowych, a nowoczesne narzędzia wdrożone w jej architekturę pozwolą nam oszacować, które z tych działań są najbardziej opłacalne. Pamiętajmy jednak, że wszystkie rozwiązania są indywidualne i tak właśnie należy podchodzić do każdego nowego projektu.