Pandemia COVID-19 pokazała, że prowadzenie biznesu przez Internet może być ostatnią deską ratunku dla wielu przedsiębiorstw. Co więcej, liczba firm działających tylko w tym medium systematycznie rośnie, a e-handel, zwłaszcza w przypadku gorących okresów zakupowych, jak np. Boże Narodzenie, notuje większą wartość sprzedaży niż tradycyjne sklepy stacjonarne, które do niedawna wiodły prym w branży. W tym kontekście regularna aktualizacja strony internetowej Twojego biznesu czy sklepu on-line, to po prostu konieczność.

Witryna internetowa to Twoje okno na świat

Zasady e-biznesu są proste: nie wyróżniasz się w cyberprzestrzeni – nie istniejesz. Nawet jeśli nie działasz w e-commerce, to również (a może przede wszystkim) powinieneś zainwestować w estetyczną i funkcjonalną stronę wizytówkową typu onepage, ponieważ jak sama nazwa wskazuje to elektroniczna oraz interaktywna wizytówka Twojej firmy.

Żyjemy w świecie wszechobecnego dostępu do Sieci z poziomu smartfona. W związku z tym nie trzeba robić badań, żeby przekonać się, że potencjalni klienci zanim coś u Ciebie kupią lub skorzystają z Twoich usług, to najpierw wygooglują Twój biznes w Sieci, podświadomie ocenią wygląd i funkcjonalność strony i już całkiem świadomie napiszą maila z prośbą o ofertę, zadzwonią z zapytaniem, odwiedzą Cię osobiście lub czym prędzej nacisną krzyżyk w prawym górnym rogu. Mają wybór, to ich święte prawo, ale Twoim prawem i obowiązkiem jest, aby zrobić wszystko, by to właśnie u Ciebie zostawili pieniądze – no chyba że planujesz rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady… To również Twój wybór.

Koniec z nudną grafiką!

Aktualizacja strony www Zator wielu osobom kojarzy się z odświeżeniem wizerunku, np dodaniem nowej grafiki. To dobry trop, ponieważ witryna, która od kilku lat posiada na homepage’u to samo stockowe zdjęcie, które spotyka się już nawet w artykułach internetowych, to znak, że coś trzeba zmienić. Opatrzone i zbyt popularne grafiki warto wyrzucić do kosza. Lepiej poszukać kreatywnej inspiracji, która wniesie powiew świeżości na stronie i otworzy nowy, lepszy rozdział w życiu firmy. Otóż spójna szata graficzna, w tym logo po liftingu i nowa identyfikacja wizualna razem mogą zdziałać cuda.

Content is king – odświż go!

Druga sprawa to treści, które straciły na aktualności, a ostatnie udokumentowane wydarzenie z życia firmy to impreza integracyjna w podrzędnej knajpie sprzed paru lat. Niedzisiejsze stroje, wątpliwe wyrazy twarzy czy ogólna słaba jakość treści i zdjęć może sprawdzi się w hobbystycznej e-kronice, ale nie na stronie głównej poważnego biznesu, który planuje ekspansję na kolejne rynki, a w swoich szeregach posiada profesjonalistów. Warto tutaj zainwestować w przemyślany content, który przyciągnie, zainteresuje, a w konsekwencji zaangażuje potencjalnego klienta czy kontrahenta. Podczas zlecania modernizacji strony www np. agencji interaktywnej Zator warto skorzystać też z usługi webwritingu, dzięki czemu treści staną się wreszcie aktualne i godne uwagi.

Pokaż klientom nową jakość

Modernizacja strony internetowej obejmuje także ustalenie nowych słów i fraz kluczowych, które przydadzą się do optymalizacji SEO. Po co to wszystko? O to, że widoczność w wyszukiwarce Google czy Bing to must have nowoczesnej witryny, ponieważ wyszukiwarki często zmieniają algorytmy oraz wprowadzają nowe rozwiązania, które mają duży wpływ na pozycję Twojej strony. A to bezpośrednio przekłada się na jej widoczność. Niestety, top 3, 5 czy 10 nie zrobi się sam, więc pozycjonowanie i optymalizacja SEO musi być stale monitorowane i ulepszane. Czasem nawet zmiana hostingu na pojemniejszy i szybszy może przynieść dobre rezultaty.

Ponadto warto zwrócić uwagę na parametry techniczne jak łatwość nawigacji po stronie czy tzw. przyjazne rozwiązania dla użytkownika. Przestarzałe strony przez sam fakt wolnego ładowania czy brak zastosowania standardu Responsive Web Design mogą systematycznie spadać w wynikach wyszukiwania, dlatego dobrym pomysłem jest postawienie na przyjazny UI/UX oraz najnowsze technologie (RWD), które ułatwiają wyświetlanie strony na urządzeniach mobilnych.

Większy ruch to Twój zysk

Dla Ciebie to kluczowa informacja, bo statystyka jest nieubłagana. Jeśli Twoja strona nie będzie generowała ruchu, to współczynniki konwersji spadną, a wraz z nimi zarówno wolumen, jak i wartość sprzedaży. Jednym z lepszych kreatorów ruchu jest integracja witryny z social media typu Facebook, Instagram czy YouTube. Mimo to podstawową funkcją strony www jest interesująca prezentacja oferty firmy, więc celem aktualizacji powinno być wdrożenie takich zmian, aby przyniosły korzyści w postaci większej częstotliwości odwiedzin o wysokim współczynniku konwersji.

Podsumowanie

Aktualizacja strony internetowej to w dzisiejszym szalonym świecie konieczność, więc nie warto oszczędzać czy działać po omacku na własną rękę bez pomocy kogoś, kto ma wiedzę i doświadczenie poparte konkretnymi wynikami. Na modernizację witryny składa się wiele elementów od grafiki, przez SEO, po wysokiej jakości content – każdy z nich jest równie ważny i powinien być dobrany do potrzeb firmy, ponieważ czego innego potrzebuje strona wizytówkowa z prezentacją oferty, a czego innego podmiot działający w branży e-commerce. Tak czy inaczej, inwestycja w aktualizację strony zawsze się opłaca.